Hayao Miyazaki

Är det någon som missat denna underbara regissör?
Här är lite Hayao Miazaki info. :)
Har precis sett filmen Nausicaä of the Valley of the Winds, som gjordes 1984. Ett för övrigt mycket bra år! :)

Klicka på bilderna för att få se dem större.

Känner ni igen det men inte riktigt vet var ni ska placera honom? Detta är skaparen till filmer som Spirited Away och Det Levande Slottet (Howl's moving castle). Ser även fram emot att se Min Granne Totoro som ganska nyligen släptes i en svensk/japansk version. Såg idag att även filmen Kiki's Expressbud kommer att släppas våren 2008. Varken Min Granne Totoro eller Kiki's Expressbud är nya filmer (båda är från 80-talet), så nu hoppas jag att fler av hans äldre filmer släpps i svensk version. Annars kan man köpa import versioner av dem på Discshop som har ett ganska stort utbud, dock med engelska subs.

Mamma å Bo åkte med Kenzo upp till bror i Gbg i fredags. Stannade i Halmstad på lite middag (vilket blev lite hastigt bestämt, men blev ganska bra endå). Medpassagerare på första sträckan var även Simon. Han ska stanna här till nån gång i nästa vecka. :) Har bara tagit det lugnt och haft det mysigt hela helgen. Hur härligt som helst. :)

Är totalt beroende av tv-serien Heroes. Vill bara se nästa avsnitt så fort jag sett klart ett. Det är så spännande och såå bra! :)

Kommentarer
Postat av: royzon

puss

2007-11-04 @ 20:57:35

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0