smycken

If I was a rich girl.... :)

Var väl ca 2 år sedan nu som jag såg det snyggaste halsbandet jag någonsin sett! En stelt halsring i vitt guld och med 9 st diamanter. Det ligger så snyggt på oxå! Problemet var väl att det är ett George Jensen-smycke som "enbart" kostar 60 000 kronor.

klicka på bilden för att se den större.

En ny favorrit som jag har är Thomas Sabo, dels är det hans armband med berlocker som jag tycker är ganska coola. Finns nästan 400 st olika berlocker att välja mellan, så här finns verkligen utrymmer för både variation och "unika" kombinationer. Hittade idag även ett halssmycke i serien Glam Angel som jag tycker jättemycket om. Har iof inte sett halsbandet i verkligheten, men på bild tycker jag verkligen att det är superfint. :)

klicka på bilderna för att se dem större

Det där med variationer och möjligheter är verkligen någonting som tilltalar mig. Jag älskar att anpassa assocererna efter mina kläder. Väskor, klockor och smycken. Det är så lite som gör så mycket. Därför är det nog inte så konstigt att jag är helt frälst i ringarna från Spinning Jewllery. Konseptet är många tunnna ringar som säljs separat, så kan man kombinera dem till en större ring. Finns allt från släta ringar till pärlor, stenar och mönster. En annan positiv sak är att dessa faktiskt inte är oroimligt dyra, utan ligger i en prisklass så man faktiskt kan samla på sig några stycken så man får lite alternativ... Här kommer två exempel. :)

klicka på bilderna för att se dem större

Kan ju inte blogga om smycken utan att nämna Mats Jonasson, som är glaskonstnär påMålerås glasbruk. Han gör verkligen supercoola halssmycken. Ganska stora hängen föreställande glasansikten.
De är såå grymma! Annorlunda och snyggt!

klicka på bilderna för att se dem ensamma (tyvärr inte större) :p

Så mycket fint och så lite pengar...
Var faktiskt lite enklare förr när jag inte brydde mig så mycket om det där med att matcha och fixa å dona...
Fast å andra sidan måste jag medge att jag verkligen tycker att det är roligt att "piffa till" mig. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Eftersom mitt förra inlägg tydligen inte lyckades komma med måste jag ju lämna ett nytt. Jättesnygga smycken systret! Som jag sa häromdagen så finns ju spinning jewelry även som armband och de är snygga de med! Skulle absolut inte tacka nej till 60 000 kr smycket inte. ;) Kram

2007-11-13 @ 15:40:04
URL: http://tokfias.blogg.se
Postat av: Anna

Men blogga nått nytt nu då :P Jag vill läsa!!

2007-11-19 @ 20:00:53
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0