gröna faran

Jag är en sån tjej som (tyvärr) aldrig har intresserat mig så mycket för det där att laga saker som går sönder. Jag har alltid överlåtit det till andra. Jag har aldrig varit med om att min cykelkjedja hoppat av (som tur väl är, skulle bli helt ställd om det hände) och jag har aldrig lagat en punktering på ett däck. När jag var liten minns jag att man letade hål i slangar med pappa. Att lägga däcket i vatten och leta bubblor. Det var ju roligt. Men sen antar jag att jag tapapde intresset för jag har aldrig lärt mig hur man lagar själva punkteringen. Detta är anledningen att min cyckel har stått på sin plats i cykelförrådet och bara väntat på att bli lagad i snart ett år. Ja, jag vet att det är illa. Men jag har inte riktigt kännt att jag var tvungen att ha den, har tagit mig fram ganska bra. Har ju hellre lagt pengarna på annat... Men nu till våren vet jag ju att jag kommer att ha användning för den samt att om jag nu ska jobba så kan jag ju inte låna Tinas cykel hela tiden. Eftersom jag som sagt saknar kunskap att fixa cykeln själv lämnade jag in den på en cykelverkstad, berättade att det var punktering på båda däcken, kom tillbaka några timmar senare, grät lite innombords när jag betalade 340 kronor (då hade de dragit studentrabatten redan) och susade iväg på min gröna supercykel. Ringde Bo och fick honom att lova att lära mig laga cyklar i sommar så att jag aldrig mer ska behöva betala så mycket pengar för att byta slangar...

Var ju tvungen att passa på att testa min kamera me. :) Prämiär här i bloggen för en egen bild med taget med min egna kamera. *ler*
image177
Här är underverket, min Crestent "Världsmästarcykel" med mormors fina cykelkorg och lagade däck. :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Emma Emma Emma! det är ju inte svårt att laga en punktering juu =) haha. vad skoj att du köpt en kameera! kramar!

2008-04-06 @ 20:18:45
Postat av: Anders

Hehe.....om man SAKNAR okunskap måste man ju ha kunskap???? Och det blir bakläxa på bilden....alldeles för suddig! =)

2008-04-06 @ 23:29:01

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0