Första gången...

Idag har jag gymmat för första gången i hela mitt liv. Jag är inte direkt body-builder typen... Är varken stark eller uthållig. Fick ingen superkick av det, men det var inte helt hemkt heller... Kan ju inte påstå att jag direkt uppskattar ett vanligt friskis-pass heller. Möjligtvis känns det bra efteråt. Fast mest är jag där för att jag vet att jag måste. Fast Ki-Boxen som vi ska gå på imorgon är faktiskt skoj. Fruktansvärt jobbig, men rolig.
Det värsta som händer mig när jag tränar är att jag blir röd som en tomat å svettas som en gris. Å då snackar jag inte om efter ett träningspass utan efter max 5 minuter. Så tittar man sig runt omkring och alla andra verkar helt oberörda. Då om inte förr så känner man sig inte i helt bra form...
image91

Hade litteraturseminarium i Växjö idag på den "extremt spännande" boken Normer och normalitet i socialt arbete. Var ganska nervös innan eftersom inte fått helt klara instruktioiner och endel av frågorna visade sig var ganska svåra. Kändes som om jag mest svamlade. Men som många gånger förr så visade det sig att mitt svamlande faktiskt gjorde nytta. :) Åkte från Växjö tillbaka till Halmstad lättad och glad med bedömningen "godkänt plus" (vaddå plus???) vilket även resulterade i 3 (eller var det 3,5?) kurspoäng rikare.

Tyckte jag varit duktig idag iaf. Både träning och avklarad examination, så jag belönade mig själv med en stor skål med fruktsallad. MUMS! :)
Imorgon ska jag unna mig själv en ledig dag (förutom träningen då). Bara ta det lugnt och läsa lite i Luftslottet som sprängdes, den sista delen i Stieg Larssons Milennium-triologi . Här snackar vi BRA bok.... :)

Sen blir det väl att ta tag i nästa skoluppgift. Ett paper om delaktighet som ska skrivas. Kan knappt bärga mig.. *ironi*
image92

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Vad duktig du är! Jag är inte ens i närheten av att vara lika flitig med min träning som du. Kanske får sätta fart nu. Gymma är faktiskt trevlig å det där med tomatansikte...kanske är nått genetiskt :P
X-jobbet går också segt...usch å fy! Kram kram

2008-02-13 @ 09:22:12
URL: http://tokfias.blogg.se
Postat av: Anonym

fast sanningen o säga var inte fruktsalladen helt så nyttig som emma vill ha det till :P

2008-02-13 @ 12:07:20

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0