Lund och Patrick Swayze

Befinner mig nu åter i Halmstad efter en superbra helg nere i Lund. Har varit och hälsat på NIna. Hon och Tina åker till Thailand på onsdag. Önskar verkligen att jag hade kunnat följa med! Hade varit så roligt.
De tre musketörerna på äventyr... Men den här musketösen har varken pengar eller så bra möjligheter att missa skolan, så det äventyret får vänta till en annan gång. Men jag hoppas och tror att tjejerna kommer få en hur bra resa som helst. :)

Anyway. Jag var nere i Lund för att vara med på Ninas "Hej-Då-fest".

På fredagen var det fest i korridoren(BC2 på Delfi). Först lite Tacos med Anna från korridoren och hennes pojkvän Andreas samt Ninas fd klasskompis Helen.
Efter det så kom folket. Å det kom galet mycket folk! Människor överallt! :) Men skoj var det. Riktigt kul att få snacka lite med Madde och Martina oxå.
Men är man i Lund så måste man ju passa på att gå ut lite också.. Nina hade varit en pärla och fixat gästleg till mig. Hade värsta "Nations-rundan" under helgen.
Först stack vi till Hallands, men där var det så mycket folk och så lång kö att vi inte orkade vänta utan gick vidare till Helsingkrona. Aldrig varit där innan. Själva stället var det väl inget fel på, bara musiken. Shlagerkväll! Jag kan tycka att en och annan klassisk shlager under en partykväll kan vara riktigt lyckat. Kul med lite nostalgi och gamla shlagerdängor. Men inte en hel kväll! Jag och Nina gav upp efter 10 minuter. Efter att vi hade hälsat på Bulgarien-Anton och hans Look-Alike kompis kände vi oss nöjda och begav oss till kvällens tredje stopp, nämligen Krischan aka Krischanstads. Frächt ställe med bra musik, kände igen mig sen jag var där i höstas när jag lyckades få mina fina blinkande djävulshorn. :) Hade en bra kväll. Träffade dock en gamal NV-klasskompis som jag knappt kände igen. Haha.

Lördag dag blev hur lugn som helst! Såg klassikern Dirty Dancing, samt en ny romantisk komedi som hette Because I Said So ,som konstigt nog fick den svenska titeln "Tre systrar och en mamma"

klicka på bilderna för att se dem större

Dirty Dancing är ju Dirty Dancing och alltid bra. Tror man kan se den mängder av gånger utan att tröttna, i alla fall om man är tjej... :)
Because I Said So var väl lite lagom gullig för en lördag em. Inget som jag kan tänka mig se om den närmaste tiden, men helt klart sevärd.

Efter lite mat (Ninas jättegoda kycklinggryta) och lite uppfräschning var det dags igen. Fest med några andra av Ninas kompisar; Katte (fr K-hamn, går i Ninas klass), Alma (också en fd Karlshamnare), Alex, Jenny , Erik (Ninas å Kattes klasskompis) och Anna (från korridoren). Ganska tidigt( strax efter 10) begav vi oss till Sydskånska där kvällens event var Svartklubben- en hip hop klubb. Blev lite skraj när vi kom dit då vi nästan var först och det verkade helt dött. Som tur väl var så tog det inte så lång tid innan det strömmade in folk. :)
Var lite synd att man inte kände till mer låtar (är ju inget hip-hop freak, känner mest till det som går på MTV å så..) och att man var lite seg sen dagen innan. Jag är ju van vid ganska lugna helger... Tur att man inte tappat stilen helt iaf. :) Som en summering av kvällen så var den ganska lyckad, men vi var rätt nöjda hyffsat tidigt. Skönt att komma hem i lite vettig tid, och tills dess hade jag fått riktigt ont i fötterna. Mina stackars fötter förstår inte varför jag tvingar i dem i högklackade skor när det finns så bekväma gympadojjor. Inte för att det var så höga klackar, men är man ovan så är man...

Måste dela med mig av helgens förmodligen BÄSTA citat. Man säger många bra saker sådär efter klockan 12 om nätterna...
Anna: "Man vill ju inte bara spela ETT instrument, man vill ju vara MUSIKALISK...." :)
Så sant som det är sagt... *ler*

Trodde att jag var den enda som inte sett den omtalade klassikern Ghost från 1990, men det visade sig att Nina inte heller sett den. :) Så vi ägnade 128 minuter av vår söndag till denna fina film. :)
klicka på bilderna för att se dem större

image62
Nina å jag, Bulgarien

Kommentarer
Postat av: Niiiina

jättebra inläg emma!!! =) superintressant att läsa o det lät ju ändå som du hade det bra här nere i Lund =P saknar dig redan iaf! kramar!

2008-01-21 @ 07:52:57
Postat av: Tokfia

Ber ju givetvis HEMSKT mycket om ursäkt. Jag bara tänkte på mitt inlägg, det kom visst aldrig ner i print :P

ALDRIG SETT GHOST?!?! Jag rasar!

Så nu var det dokumenterat och klart;)

Kjam

2008-01-23 @ 10:05:04
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0