sjuk?

Känner mig som värsta miffot som inte tittar på fotbollen. "Det är ju en nationell angelägenhet.." Jaja.
Var inne i stan och drack kaffe å småsnackade med en kompis, men när det började komma fotbollsintresserade och nedräkningen till avspark (heter det så? ) hade börjat valde jag att avlägsna mig... Galet lugnt på gatorna. Några få bilar ute, en och annan hundägare som var ute med djuren samt lite ungar. Inga människor ute i sina trädgårdar trots att det är en fin kväll. Man skulle nästan kunna tro att stan drabbats av en epidemi eller något. Fast det kanske är just det det är. En fotbollsepidemi. Jisses vad skit jag kommer få för det uttalandet. Kan inte hjälpa att jag är en liten sporthatare. Haha.
Tror jag ska läsa ut min bok istället, Smuts heter den. Minns dock inte författaren. Fick den med Damernas Värld i veckan. Började läsa den i söndags och fortsatte igår. Var så spännande att jag inte ville lägga den ifrån mig, men tillslut var klockan så mycket att jag var tvungen. Visste ju att jag skulle upp tidigt idag. Men jag har verkligen SVÅRT att lägga ifrån mig en bra bok om det bara är 50 sidor kvar...

Allt går bra på jobbet (tror jag iaf). Imorgon är sista jobbedagen på den här veckan och två av tio veckor är avklarade. :)
Känner mig hyffsat säker på två av datorsystemen nu, men det blir lite småmissar ibland. Men jag är bra på att hälla oljor och tejmakapären och jag är bundisar (det var vi definitivt inte första dagen).

Men, Vad är det egentligen jag gör då? Jag jobbar ju som sagt på provskickningen och de skickar prover (det hade ni väl aldrig anat) på olika vegetabiliska oljor och fetter till företag och distributörer runt om i världen. Det är allt från vanlig rapsolja till sheaolja eller olika blandningar. De två områderna är mat och kosmetika. Proverna kan vara allt från flera liter (har tex skickat 10x10 liter idag) till 240 ml. Med andra ord ganska skiftande.

När det kommer in en beställning måste vi kolla om vi har oljan på lager (upphällt i mindre burkar i frysarna, eller på fat/dunk/kartong/säck på de stora lagrerna eller i fabriken) eller om den ska produceras inom snar framtid. I vissa fall måste vi även blanda ihop provet själva. Och ja, jag har labbrock. Finns möjlighet att det kanske kommer att komma bild på det där nån gång i framtiden. :)

Sen gäller det att bokföra rätt, tappa upp i lämplig behållare, sätta etiketter och skicka iväg det till rätt mottagare. Förhoppningsvis blir det rätt prov till rätt person i rätt land. :) Slutligen måste man rapportera att man skickat.
Dagarna går iaf fort (mycket matpauser me) och personalen är jättetrevlig. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0