Goddag herr Asfalt. Länge sedan sist...

Jag HATAR att cykla. Har så länge jag kan minnas faktiskt aldrig uppskattat det. Jag går MYCKET hellre. Bara det att ibland har man inte riktigt den tiden som det faktiskt tar att gå. Att cykla går mycket fortare. Visst hade det gått ännu fortare om man hade kunnat köra bil, men den disskutionen tycker jag vi lämnar till en annan gång. Vet att mamma, pappa och Anna har cyklat "Ryssberget runt" nån gång. Har aldrig lockat mig. Bara jobbigt och tråkigt. Har aldrig upplevt den där måbra känslan av att susa fram på en cykel. Kanske kan det bero på alla dåliga cykelminnen som jag har.. ?
Första gången jag skulle ut och cykla på riktigt (iaf en av de första gångerna) med hela familjen så körde vi ner mot cykelvägen. Resten av familjen svängde så de hamnade på cykelvägen. Jag svängde inte och hade nog inte rikigt koll på hur bromsarna fungerade så jag hamnade i diket iställe..Inte så spännande.
Har även lyckats köra in i ett mopedstopp/trafikhinder (de där böjarna som finns på cykelvägarna) när jag va sådär 8-10 år. Ledde cykeln genom varenda sådant stopp i flera år efter. . Snacka om trauma. Sen har jag lyckats med bedriften att cykla på en stillastående bil. Det är minsann inte alla som kan säga en sån sak.. :)
Skrapade mig ganska ordentligt en gång när styret lossnade på cykeln  när jag körde till jobbet på Kreativum. Det var förvisso inte mitt fel, men det är ett bra bevis på att cyklar är livsfarliga och opålitliga.
Dagens bedrift var en ordentlig vurpa precis utanför vakten till AAK. Något som tydligen ett flertal ansällda har lyckats med före mig.. Skulle köra över järnvägsspåret, kom förmodligen liiite fel plus att det var såphalt av regnet, så hjulet gled och cykeln välte. Konsekvensen ett blev att Emma fick studera asfalten. Väldigt noga!  Den var mörk, hård, blöt och smutsig. Konsekvens två blev skrapsår på handflator och knän, lite blåmärken på benen och lite mörbultning av armarna.  Varför gör det så jäkla ont med skrapsår??? 
Fast å andra sidan är jag glad över att det inte blev värre. Att det inte blev större skrapsår. Att inte kläderna gick sönder och jag är OTROLIGT glad över att det var höger sida jag föll på och inte vänster. Det hade kunnat sluta RIKTIGT ILLA om jag tagit emot med min inte 100% läkta vänsterarm. *rysa* Den historien hade jag inte velat ha i repris...
Har förövrigt inte gått så bra idag. Tabbat mig lite å haft lite allmän småotur. Borde inte sigit ur sängen i morse helt enkelt.

Har handlat med Annika och förberett lite inför imorgon. Ska bli trevligt. Hade tänkt ha en sommarklänning, men jag känner inte för att visa upp mina såriga ben. Ser ut som värsta 10 åringen med "sommarben", saknas bara några myggbett så är det klart. Fast det kanske man samlar på sig imån. Inte för att det riktigt är det jag hoppas på, men å andra sidan hade jag hoppats på att ha fina solbrända icke såriga ben. Sällan så att det blir som man tänkt sig. Nu har jag bleka såriga (skrubbsår, såret från Ninas bil och såret på hälen där jag blev överkörd av en kontorsstol) ben och får väl helt enkelt klä mig därefter.... :) Det som varit RIKTIGT POSITIVT idag var att Eve å Daniel var här och lämnade lite av mina BHar. Wooho. Vad jag har saknat dem! Fast jag älskar iof bhnsom jag var tvungen att köpa på Cri. Inte helt billigt, men såå skön. :D

Nej, gäller det att slicka såren och krypa till kojs. Sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ville bara önska dig en trevlig midsommar!

2008-06-20 @ 08:47:19
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: tina the one and only

alltså helt seriöst Tallen FFS du måste börja ta det lite lugnt du kommer ju dö innan 25 om du håller på så :) glad midsommar på dig :) löve ya

2008-06-20 @ 10:36:19
Postat av: Anonym

Hehe, trots trauman och olyckor skriver du ju helt fenomenalt ;) Och det är inget dåligt betyg för att komma av en språknörd!



Take care!

2008-06-23 @ 21:31:00

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0