En lugn men ganska mysig helg..

Var på en supertrevlig födelsedagsfika för att fira Tina i fredags kväll. Vad gott det är med ananaspaj! Så friskt och sött på samma gång. Underbart! :)
image131
Fm roade jag mig med ett återbesök på sjukhuset. Ett antal minuters väntande på olika instanser och 260 kronor senare fick jag ett utlåande av läkaren att allt såg bra ut och att armen ska vara gipsad i nästan 3(!) veckor till. Hela mötet tog nog 5 minuter av mina nästan 2 timmar på sjukhuset... På vägen hem gick jag uppom Eve. Blev lite Greys Anatomy och en massa snack innan vi tog en runda på stan. Mötte upp med Hanna (och lite senare kom även Jessica å gjorde oss sällskap), tog en kaffe och så knåpade vi ihop en enligt oss grymt rolig (och ganska långsökt) rebus som vi skrev ner/ ritade på Tinas födelsedagskort. Mycket underhållande. :)

Lördagen gick åt att göra så lite som möjligt måste jag erkänna. Satt ganska länge vid datorn och surfade runt bland inredningssidor och läste folks bloggar. :) Men på kvällen var jag å Simon ute och åt på "the Fox and Anchor". Har en Njuta katalog som innebär massor med rabatter, mestadels halva priset eller 2 för 1, på restauranger, ute- och nöjesställen, må-bra ställen och massa annat. Vi tänkte passa på att lyxa till det lite för oss och använda en sådan 2 för 1 kupong för en målitid på Fox and Anchor, gör ju att man faktiskt har råd att unna sig nått lite extra (fast för min del blir det nudlar resten av månaden). :)
image132
Kvällens måltid blev Boeuf Café de Paris, som innebär 200 g Hängmörad Ryggbiff i Café de Parissmör tillsammans med Pommes frites. Hade nog varit gott med vin till detta, men med tanke på alla piller som jag stoppar i mig blev det en svindyr cola istället. Trodde standardpris för en läsk på restauranger var en sådär 18-20 kronor, men jag fick punga ut hela 27 spänn för 33 cl cola. Hutlöst!

Fick in en liten ställning med en liten behållare under med täntvätska i, var lite stormkökskänsla faktiskt. Haha! När de kom in med maten sen så ställde de fatet med köttet på ställningen, så höll det sig varmt. Smart. Köttet var eg liite för rött för min smak, men det var riktigt gott. Salladen var super och pommesen var lagom krispiga. Riktigt lyckat och så är det ju så mysigt att äta ute. Känns så lyxigt. Kändes värt pengarna när man fick det för halva priset, men jag hade nog inte valt det om jag fått betala de 215 kronor som måltiden kostade. Äter faktiskt hellre sushi för halva priset än lägger så myket på en sån måltid. Men som sagt, för kvällen när man kunde få det billigare var det perfekt! Efter maten gick vi inom ett litet livs ochköpte lite godis (som var hutlöst dyrt det med, och inte ens särskilt färskt) och lite cola för att kunna avsluta kvällen med lite filmmys. :) Enriktigt bra kväll med andra ord.. :)

Idag sov jag på tok för länge. Fick lite panik när jag insåg vad klockan var. Kändes inte alls bra. Har i alla fall fått lite vettigt gjort. Suttit och pluggat några timmar. Men litteraturen är så tungläst att man kommer nästan ingenstans även om man sitter jättelänge, känns faktiskt lite jobbigt... Men men. Det är bara till att kämpa vidare imorgon...
image133

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Kämpa på!

2008-03-10 @ 16:41:06
URL: http://tokfias.blogg.se
Postat av: Jonna

Ha en mysig kväll:)

2008-03-10 @ 21:55:10
URL: http://JONNAat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0