Home Sweet Home

Då vart det måndag igen och jag befinner mig i skrivandets stund åter i min lilla lägenhet i Halmstad.

Var trevligt att vara hemma i Blekinge, men det känns som om det var evigheter sen jag var hemma hos mig själv (hann ju bara sova hemma en natt mellan min Jönköpingresa och Karlshamnstrippen).

Har varit en lugn helg i Asarum. Riktigt roligt att alla syskonen var hemma också. Anders och Linda hade hyrt en bil och bilade ner från Göteborg och Anna tog hela sitt zoo med sig från Jönköping. Själv så blev jag och Evelina hämtade i Växjö efter vår tenta, i onsdags, av våra pojkvänner. Klarade den muntliga tentan och fick även veta att mitt paper ((inte papper, utan [pejpör])) var godkänt. Vilken lättnad det var! Blev så lycklig. Har varit mycket ångest och oro över den här kursen. Var underbart att kunna släppa det och verkligen kunna njuta av helgen hemma. Inte ägna en enda tanke till skolan. :)

Har som sagt inte varit så aktiv men dock hunnit ha "släktmiddag" med MamBo, syskonen, Linda, lilla mormor (som blivit riktigt solbränd) samt Margit & Willgot, fikat med Pappa och hunnit fika med Annika, träffat Nina och så har jag ju träffat Simon med familj (delar av den iaf) en stund. Sen har jag ju fikat med mormor och träffat resten av familjen lite till förstås. Fick mina jeans uppsydda och hittade även en Esprit kofta på rea när jag var på stan. Inte så illa för en lugn helg hemma i Asarum... :)

Idag har det oxå varit ganska lugnt. Satte ihop mitt IKEA nattduksbord i fm. Blev supernöjd. Sen åt jag en sen frukost med Tina. Riktigt mysigt. :)

Måste ju visa hur bra det blev i lägenheten, har även fått min nya matta.

före och efter

Måste erkänna att det var väldigt härligt att få ett RIKTIGT nattduksbord. Är inte så praktiskt att ha en pall. Men det är ju så klart bättre än ingenting...

Och så måste jag ju visa min hall med min nya Pappelina hallmatta och mina dekorerade garderobsdörrar. :)

Min hall. Den är ungefär så liten som den ser ut att vara, med andra ord, ung halva lägenheten. Haha. Skojar bara. Den är faktiskt alldeles lagom stor. Bara badrummet som är överdimensionerat...

Nej, nu ska jag snart sova, sov så dåligt i natt, så jag är riktigt trött nu... Halvdag i skolan imorgon, hoppas det blir bra. Är åtminstonde i Halmstad. Alltid nått. :) Sov så gott allihopa.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var så roligt att du kom och hälsade på. Saknar er när ni åker igen. Till sommaren så får vi ta båten ut i skärgården allihopa. Längtar allaredan!

2008-05-06 @ 06:19:31
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Tokfia

WOW! Vad fint du har fått det. Blev ju hur bra som helst med både mattan och nattduksbordet. Jag antar att Per-Gunnar eller vad han nu heter utförde sitt jobb väl! Måste ju åka ner och kika live snart. Hur blev det med persiennen?



Puss på kram

2008-05-06 @ 19:04:33
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Anders

2008-05-06 @ 21:37:48
Postat av: Anders

Snygg hall =)

2008-05-06 @ 21:38:26

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0