Mr Murphy

Det sägs ju att Murphys lag ska vara lagen om alltings jävlighet... Kanske har nämnt det innan men min telefon börjar flippa ut. Kanske inte så konstigt efter allt den har fått utstå efter ca 1,5 år i mina ägor. Haha. Den har stora problem med att ladda. Antar att det är glapp någonstans eller så har det helt enkelt bara ärgat i plinten (internskämt). Sen har det även hänt att den har självdött lite, bara bestämt sig för att nu vill jag stänga av mig. Något som jag inte riktigt uppskattar... Hade sagt att jag skulle köpa en telefon efter sommaren, men nu får vi se hur länge den stackars telefonen överlever... Jag och Simon tog en runda på stan idag och då passade jag på att kolla lite på några olika telefoner. Är ju viktigt att få pilla och känna på dem innan man gör ett beslut. Är inne på en Sony Ericsson (brukar gilla deras telefoner) och vill ha en snygg telefon som inte kostar skjortan. Vill inte lägga mer än 2000 kr på den (helst mycket mindre). Detta beror främst på vad jag vet vad mina telefoner kan förvänta sig att råka ut för, det har ju hänt en å annan gång att telefonen gick i golvet (å min  Nokia 3210 höll fan för ALLT), sen vet jag att olyckshändelser lätt kan hända och då är det surt om det handlar om en mobil för tre eller fyra tusen. Tycker dock att Sony Ericsson varit bättre på att satsa på designen på sina walkman-telefoner än på de övriga och jag känner att det inte är nödvändigt för mig. Jag älskar min Meizu och är huur nöjd som helst med den!

Oj, kom på att jag fortfarande inte riktigt kommit till poängen. Var iaf inne på Telenor då följande samtal utspelade sig:
Försäljaren: Och vilken operatör har du då?
Jag: Halebop-
Försäljaren: Bor du här eller i Norrland?
Jag: ähh. Va?
Försäljaren: Bor du här eller i Norrland?
Jag (något skeptisk): Här...
Försäljaren (något dålig attityd och lite nedlåande): Varför har du då Halebop?
Jag (något stött): För att hela min familj och flertalet av mina vänner också har Halebop så jag ringer gratis...
Försäljaren: Jaha...

Finns inte så mycker mer att säg där va?!! Försök slå det med ett erbjudande! Vaddå Norrland??? Vet definitivt att jag inte pratar något som liknar norrländska så jag antar att han menade att det skulle vara bra täckning i Norrlande med Halebop men inte i Halmstad. Den dagen! Så vitt jag vet så går Halebop på Telias nät och de säger sig ha bäst täckning i hela Sverige. De enda ställena som jag vet att jag har dålig teckning är i skogarna mellan Halmstad och Växjö samt i mammas bunker-hus i Asarum. Det där är fanimej inget bra sätt att få kunderna över på sin sida. Shame on you! Sen så försökte han prångla på Simon en skitful liten Samsungtelefon som såg ut som en leksakstelefon. Önskar att jag sagt till honom hur ful den var...

Hade spanat på en telefon på nätet. En Sony Ericsson K550i, men jag tyckte att den hade grymt osköna knappar när jag testade den idag. Hittade istället en annan favorit; K530i. Det största problemet är väl att jag älskade den i rött och det verkar som om Telenor är den enda affären som säljer den i rött och där vill jag definitivt inte handla efter dagens händelser. Åtminstonde inte i Halmstad. Den är snygg i svart med, men det känns inte lika roligt. Tyckte inte alls om den i silver, vilket verkar vara det vanligaste....Tycker inte framsidan och baksidan verkar hänga ihop rent färgmässigt. Förstår ni vad jag menar? Det är lixom ingen snygg övergång... Telefonen har iaf fått ganska bra användarbetyg på prisjakt också, vilket känns bra. Kostar 1500 och uppåt vilket är ett mycket Emma-anpassat pris. :)
        
klicka på bildrna för att se dem större.

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Coolt! Tycker definitivt inte du ska handla på Telenor. Inte för att det är något fel att bo i Norrland och man behöver ju inte prata norrländska för att göra det vink vink men han hade ju ändå attitydproblem. Pöss

2008-05-25 @ 10:37:20
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Marie

Klart mest underhållande dialogen på länge ;) Hade jag varit där hade jag garvat ihjäl mig, promise!

2008-05-25 @ 11:56:51
URL: http://eatinginside.bloggagratis.se
Postat av: Tokfia

Tackar tackar, alltid kul att variera sig lite....jag tröttnar så lätt :P Inte så flashigt men ganska somrigt!

Kram

2008-05-25 @ 12:05:55
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0