fullt ös,både inne och ute...

Den här veckan har varit helt galen. Massor med nytt. var helt slut i fredags. Kändes underbart att det äntligen var helg och att jag inte planerat in något stort på hela helgen. Bara lite tvättande, filmtittande och mys med Simon... Sen blev det givetvis ett samtal till fars-gubben idag då det faktiskt är Fars Dag. Han var på så gott humör och så pratsen att vi nog snackade i 30-40 minuter, vilket ju inte händer varje dag... Han verkade riktigt glad över att syrran hälsat på honom idag och att både jag och bror hade ringt honom...

Förra helgen började lite olyckligt med att Syrran och mamma inte kunde komma hit på fredagen som det var tänkt eftersom det var halt och Anna hade inte satt på vinterdäcken på bilen än... istället kom de lördag fm, så det blev inte så mycket tid tillsammans. Men vi var ute och gick en runda och åt en god middag ihop... =)

Sen hade de med sig massa fina saker till mig. Anna hade handlat köksstolar åt mig på IKEA. 4 stycken svarta Stefan-stolar. Som jag har längtat och sett fram emot att få hem dessa stolarna. Har haft lite roligt åt mig själv när jag ertappat mig att tänka på stolarna. Vem hade kunnat tror att jag skulle bli så glad för ett par stolar...? Vuxenpoäng så det skriker om det. För ett par år sedan hade jag blivit glad om någon hade gett mig stolar, men inte sett fram emot att köpa och få hem något så "tråkigt" som köksstolar. Men jag blev riktigt nöjd med resultatet. Behövde inte ens sätta ihop dem själv. Tack Anna. Måste givetvis lägga in lite före o efter bilder. Den fina blomman på bordet fick jag av mamma. =)
  
 Klicka på bilderna för att se dem större.

Mamma begav sig hemmåt och jag och Anna tog oss till Göteborg för att fira Lindas (Anders sambo)25-års dag. Stor fest på Polska föreningen (tack vare en av Anders kompisar) och kvällens tema var G-hattar. Själv blev jag av med min hatt som jag hittade i Malmö, eftersom syrrans hatt som hon beställt från Ebay inte hade hunnit komma tyckte jag att jag kunde dela med mig. Sagt och gjort. Hon fick min "gosiga" hatt och jag tog en hatt som kunde gå under benämingen "gangster" då den faktiskt var kritsträcksrandig. Fulländade min image med cityshorts, skjorta och väst. Det var riktigt skoj att se att de flesta hade ansträngt sig och det fanns några riktigt kreativa hattar. Man kunde se allt från grodhattar, göteborgskarts hattar, godishattar till glorior och galanta hattar. Var en riktigt rolig fest iaf.
   
Här kommer Anna, Jag, Linda i sin guld- och glitterhatt aka Gandalfhatten och Anders i sin grönsaks hatt. :) Klicka på bilderna för att se dem större.

Har varit mycket att göra på jobbet den här veckan. Althea har ett behandlingsprogram som kallas "Månadsprogrammet". 12 klienter går i vår gruppverksamhet från 9-16, måndag-fredag, i en månad. Ett av kraven för att gå där är total nykterhet under denna månaden. Tänker inte gå in så mycket på vad det innebär mer, men lite kort så innebär det att  eftersom det är ett behandlingsprogram så jobbar personerna med sig själva, sitt beroende och sin nya nykterhet. Jag tycker det är jätteintressant och kul att jag får vara med och följa den här gruppen. Månadsprogrammet leds av två gruppledare, denna gången är det min handledare Jan och en kvinna som heter Riitta. Meningen är att jag under denna perioden ska sitta med i rummet, men utanför gruppen och vara observatör. Jag får inte säga någonting förutom på rasterna och sen får jag 10-15 minuter i slutet av varje dag då jag får reflektera över vad jag sett eller tänkt. Kanske inte låter så jobbigt, men alla som känner mig vet hur jäkla svårt jag har dels för att sitta stilla så länge sen för att vara tyst så många timmar. Har nog aldrig hänt innan... Att inte få prata på flera timmar på rad... skulle kanske vara när jag sover då. Fast det klart. Det är ju inte alla gånger som jag är tyst då heller... Haha. Hur som helst. Har varit ganska trött när jag kommit hem på kvällen. Det är ganska mycket att ta in. Med tanke på hur jag känner som bara sitter utanför, kan man ju tänka sig hur trötta gruppdeltagarna måste bli...

Sist men inte minst... Anna hade med sig min födelsedagspresent förra helgen. Ni kanske minns att jag fick ett klock-smyckeskrin av henne, Anders, Linda och mormor men att det var trasigt när jag packade upp det från lådan. Fattades en stor bit trä på baksidan .Företaget skyllde på posten, men då det inte sytes en skråma på kartongen och att träbiten som var borta inte fanns inuti kartongen så såg den förmodligen ut så när de packade ner den. Hur som helst skickade de en ny, så nu har jag äntligen fått den! Har velat ha en sån här sedan första gången jag såg en på Ebay. =) Tycker att den är jättefin! Får plats med hela 20 klockor i den, så det finns lite ledig plats fortfarande. =)
  
så här fin är den. =)

   
och så här bra blev det. =)

Om ni inte visste det innan så antar jag attt ni har räknat ut det nu, jag gillar klockor. Helst stora klockor. Använder inte det så myket för att hålla koll på tiden utan snarare som en accessoar som är kul att matcha med. Så det är lite olika färger och modeller. Gillar min samling så här långt... =)

Hur kan det egentligen regna så här mycket? Tycker inte det är så trevligt. Fast det klart, så länge man får sitta inne med en varm kopp te och en bra bok eller får mysa framför en bra film så är det inte jobbigt. Men så kommer man ju alltid till den där biten då man måste gå ut och allt är blött kallt och ruggigt... då är det genast inte lika trevligt längre...

Nej, nu ska jag fixa lite till här hemma innan det är sovdag. Månadsprogrammet andra vecka startar ju imorgon så då måste jag ju vara pigg och glad. Ska försöka att inte dröja lika länge till nästa uppdatering... =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint ditt klockskrin blev :) Min hatt har faktiskt inte kommit ännu...väldigt märkligt. Kanske måste börja kolla upp det. Men nu ska jag jobba. Kram

2008-11-10 @ 07:44:56
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min hatt var faktiskt en GRÖNSAKSHATT =)

Klockskrinet var ju klockrent ;)

2008-11-11 @ 23:35:43
Postat av: Hansson

Vart hittar man ett sånt klockskrin jag har letat..



2009-08-05 @ 23:48:57
Postat av: Emma

Har inte sett några klockskrin i Sverige. Mina syskon köpte den åt mig från Ebay. :)

2009-08-06 @ 07:45:46
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0