Festen har börjat...

Har precis kommit hem från en  "trippel-dejt".  =)


Jag & Simon, Evelina & Daniel samt Tina & Anders har varit på Wild West Steakhouse och ätit deras jättegoda Baby Back Ribs och det obligatoriska vitlöksbrödet. Till det dracks det öl. Pojkarna och jag delade på ett par "Sheriff Bucket" (en hink med blandade sorters öl).  De andra flickorna drack cola och fick äran att köra bilarna hem (tyvärr ligger det en bit utanför stan).  Maten var som sagt riktigt gott, alla blev grymt mätta och en fantastisk trubadur stod för kvällens underhållningen.. Under hela den tiden vi var där (lite mer än 2 timmar)  tog han inte en enda paus, varken för att inta vätska eller uppfylla några andra behov.. Snacka om att gå in för sitt jobb  Vännerna styrde även upp en födelsedagslåt för mig... =) 

Vet inte om trubaduren skämtade, men jag antar att han inte gjorde det, när han undrade om jag fyllde 19. Det är ju inte direkt första gången folk antar att jag är under 20... Min fenotypisk ålder; den ålder jag ser ut att ha, är yngre än min kronologiska ålder, som Marie skulle ha sagt.. =) Man kan bara hoppas att det håller i sig så man ser ut som 25 när man är 30... *ler*

Fick två jättefina orkideer av mina underbara vänner. En ljuslila och en vitlila i fina svarta höga krukor. Riktiga vuxenblommor. De hade tröttnat på mina pelargoner som inte blommar (men dom ska inte blomma eftersom det är en rosengeranium, eller en Dr Westerlunds pelargon som den heter bland oss dödliga) Hoppas bara jag lyckas sköta dem så de inte dör, har ju inte världens grönaste fingrar...

        
Här är mina nya fina blommor, samt min lilla pelargon

Kommentarer
Postat av: TokFia

Vilka vackra orkidéer. Snälla kompisar du har!

2008-10-02 @ 21:43:28
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: evelina

Klart han inte trodde du var 19! Han var ju ironisk.. : P Och du.. jag tror tina tyckte att du skulle slänga din "s.k. pelagon" som förövrigt är en mormorsblomma om nu pelagon är vuxenblomma! : ) PUSS

2008-10-02 @ 22:11:10
Postat av: Emma

Jag gav faktiskt bort en pelargon, men behöll den andra blomman. :)

2008-10-03 @ 12:32:33
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0