om saker som har hänt, gjorts och inhandlats...

Jag vet att jag återigen har varit en dålig bloggerska. Men jag har faktiskt varit sjuk. Inte så sjuk att jag har varit hemma, sängliggandes med feber, men jag åkte på en sådan dunderförkylning att det kändes som om huvudet vägde flera ton. Var på praktiken som jag skulle, men när jag kom hem om kvällarna var jag ganska slut..

Har varit ganska duktig på att kompensera förra veckans passivitet med att göra lite nyttiga saker denna veckan. Har tex rensat golvbrunnen i duschen och röret under handfatet i badrummet. Inte alls särskilt trevligt, men ack så nödvändigt. Kändes riktigt bra att ha det gjort. Vet ju att jag slipper tänka på det ett tag framöver nu i alla fall. *glad*
Sen var jag och lämnade blod i fredags när jag var ledig från praktiken. Tror hon stack lite fel. för jag har fått värsta blåmärket i armvecket å fått den där "knarkar-looken". Uppskattas inte! Men vad gör man inte för 30 kronor. Haha!
Allvarligt talas så tycker jag att det är min skyldighet att lämna blod, dels för att jag får göra det och sen för att jag inte är det minsta rädd för sprutor. Så nu ska jag göra något ganska dumt, nämligen lägga upp en bild på min arm. Hoppas inte det blir något avskräckande, för jag tycker faktiskt fortfarande att alla som kan borde bli blodgivare. :)

min "misshandlade" arm
Slutade ju mitt förra inlägg med att berätta att jag skulle till Jönköping för att fira min och syrrans födelsedagar. Helgen var trevlig, och vi firade inte bara oss själva utan även kanelbullens dag med hembakade kanelbullar. Toppen. :) Tyvärr var jag ju som sagt sjuk. så det blev inte fullt så bra som det hade kunnat vara om jag bara mått lite bättre. Var iaf riktigt glad över att lilla mormor var med. :)
Av MammBo fick jag en jättefin vattenkokare från Philips som jag önskat mig. Har testat den nu, och den är verkligen superbra.Man kan ställa in olika temperaturer (40, 60, 80 och 10 grader), den har ett fillter och en värmhållningsfunktion. Snabb är den oxå.. :) Hade ju varit drömmen att ha hela serien någon gång i framtiden. Den är såå fiiin. Senaste tillskottet i serien är en stavmixer....
  
Fick även lite pengar av MammBo som jag genast visste vad jag ville att de skulle gå till. Köpte ett badrums set från Cult Design med Tvålpump, Tandborstkopp och Ljushållare. Är jättenöjd med resultatet. Vad tycker ni? Klicka på bilderna för att se dem större. (Numera har även min eltandborste fått flytta in i tandborsthållaren om ni tycker den ser lite ensam ut på vänsterkanten.. haha)
       
       före                                           efter                                närbild
Igår följde jag, Evelina och Hanna med Daniel ner till Malmö. Han skulle spela Frisbeegolf så vi passade på att gå på stan. Var riktigt trevligt även om ingen av oss hade så mycket pengar att shoppa loss för eller att vi riktigt greppade varifrån alla 80 tals kläder kommer ifrån. Vissa saker försvinner från modet av en anledning. Jag kan helt enkelt inte köpa det där konceptet med skrikiga färger, midjejackor och axelvaddar.. Sen är det roligt att bara komma iväg och göra någonting annat. Hittade faktiskt en fin svart enkel tröja på Zara. :) Sen hittade jag även en hatt till Lindas 25-års fest där det ska vara G-hatt tema, man måste med andra ord ha på sig en hatt på G (ex glad, grön, glittrig). Min hatt är jätteful. Haha. Ska bli så roligt. :) Hur den ser ut får ni se efter festen har varit, kan ju inte avslöja överraskningen. :p

Fyndade faktiskt när jag var en runda på stan här i Halmstad. Köpte en kokboks-pärm. :) De säljer ut pärmar från Bookbinders Design i en affär här. Har kollat på den här pärmen flera gånger för att jag tycker att den är så fin och det hade varit kul att samla "mina egna" recept i en fin pärm. Men prislappen har inte matchat innehållet i min plånbok så jag har fått låta bli, därför blev jag så glad när de reade den! Var tvungen att passa på. Fast nu gäller det ju att sammanställa de recepten jag har och sätta in dem lite snyggt me. Med en så fin utsida måste ju innehållet leva upp till förväntningarna....
  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad duktigt du är snäckan, Jag funderar på att börja lämna blod jag oxå men har sån enorm stickskräck så jag vet inte om jag vågar

2008-10-19 @ 18:34:18
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Anna N

Snyggt badrumsset du köpt! Jag har siktat in mig på diskmedelspumpen jag. Jag tycker också att man ska bli blodgivare. Jag är ju det trots att vissa tycker jag är svårstucken och jag verkligen inte gillar sprutor. Men man vill ju gärna att det ska finnas blod om man själv skulle behöva en vacker dag. Kram :)

2008-10-19 @ 22:24:16
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: TokFia

Visst var det...men det låter verkligen inte mysigt!

2008-10-21 @ 19:59:06
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0