Barnmätare? Nej! Steg var det ju...

På jobbet har vi en stegmätartävling. Meningen är att de på förvaltningen ska gå till Trelleborg. Fast jag fick inte riktigt vara med på samma villkor som alla andra. Mina arbetskompisar ville ha med mig men förvaltningen svarade att "de sponsrar inte praktikanter". Lite löjligt tycker jag... Gick iaf och köpte mig en egen stegmätare, något som jag iof fundrat på att göra ett litet tag. Eftersom alla andra pratar om sina steg tänkte jag att det kunde vara kul att få vara med lite i gemenskapen. Det blev en Pedometer Plus från Silva, förutom att den då (givetvis) räknar steg har den funktioner som distansmätare, kaloriförbrukning och aoutomatisk tidtagning. Ganska så nice. =)
Fast jag måste erkänna att det inte är lika roligt när jag inte får vara med och tävla på riktigt. De andra har en egen sida där de kan skriva upp sina steg och se på en karta hur långt laget har kommit och hur man ligger till i förhållanden till andra lag. Efter en vecka så ligger Althea laget faktiskt bland topp 5, vilket är ganska skoj Hoppas bara att jag oxå kommer igång med mina promenader snart. Fast det klart, i lördags gick jag över 12 000 steg...  =)
Det var riktigt roligt när alla fick sina stegmätare och det skulle mätas steg och inställningar skulle göras. Såg huuur roligt ut som helst. Haha. Satte även igång ett hett samtal om varför det heter Pedometer och så försökte vi hitta andra liknande ord så som pedikyr och pedal som oxå har att göra med fötter. Sen har vi ju Pedo-orden som syftar på barn; pedofil, pediatriker och pedagog. Ganska lika ord som betyder såå olika saker, det är allt lite lurigt med den där latinen. =)


Kommentarer
Postat av: Marie

asg "Det är allt lite lurigt med den där latinen". Klockrent!

2008-09-24 @ 10:54:10
Postat av: TokFia

Du är ju för rolig du! Fick man ett skratt idag iaf! Jag kan köpa en barnmätare också så kan vi jämföra steg :) Ska bli skoj att komma ner till dig imorgon. Puss på kram

2008-09-25 @ 15:59:21
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0