Redo att bli mamma?

Igår var vi hemma hos Tina och Anders på fika. Riktigt trevligt, fast det bästa av allt var att få gosa med deras lilla bebis TinTin som de hämtade i fredags. En supersöt liten gråsräcklig kattunge. Tycker ju om djur så mycket men katter får mig att smälta extra mycket.. Fast det klart. Lilla Bianca och jag har ett bra kompisförhållande vi me. ;) Får se om TinTin och Bianca kan bli vänner de me så småningom. Blev iaf sjukt sugen på att skaffa en egen liten bebis, men så är det ju det där med pengar och om det är snällt att stänga in en kisse på en så liten bostadsyta? Fast efter jul så kommer jag ju sitta hemma och plugga massor igen, så den skulle iaf få sällskap... Det är så mysigt med katter!!!! Saknar min misse som brukar sova i min säng, fast jag tror hon har det mycket bättre hos syrran än hon skulle kunna ha det här. Stackars gamla Tussie. När hon var här så var det som om hon inte riktigt förstod varför jag inte lät henne gå till de andra rummen, korridoren var ju jättestor och spännnande. Haha.

Var på fest igår med Marie, Sernevi och Marie Werner (Simon kunde inte följa med för han har varit sjuuuk). Först hemma hos Werner, sen på en halvskum fest i en lägenhet ovanför en industrilokal i industriområdet bortanför stationen. Rörigt? Var iaf ganska otippat att man kunde bo där.. Men festen var skoj ända tills vi gick ut. Var inne på Morfars, sist jag var där var det inte särskilt mycket folk och känndes ganska charmigt, men nu var det MASSOR med folk, dålig musik och inte alls lika mysigt, så vi gick hem istället....

I fredags så var jag på Kräftskiva med jobbet hemma hos Jan (en av mina handledare). Det var trevligt. Väldigt lugnt, sansat och...trevligt. Maten var supergod, fanns det mesta. Vanliga röda köpe-kräftor, havskräftor (jättegoda), räkor, kantarellpajer, bröd, ost, kex och frukt. Sen var det kaffe och fläderparfait samt kladdkaka. En himla massa god mat med andra ord. :) Mat, sång och en massa prat. Men det blev som sagt en lugn kväll och fast vi var de som gick sist så var jag hemma innan klockan 12.

Har jobbat i ytterligare två veckor på Althea nu. Fortfarande både intressant och lärorikt. Har fått vara med om nätverksträff med massor med olika delar av förvaltningen, extern handledning och fått testa på "Buyun Qigong" med anhöriggruppen. Buyun Qigong är en Kinesisk hälsogymnastik som betyder "En klar blå himmel med små vita moln", det finns mängder av olika sorters Qigong, men just denna bygger på att man stimulerar kroppens akupunkturpunkter. Spännande att få prova på. :)

Nu ska jag se en dokumentär om Socialkontroret som går på tvåan. Har fått tips från skolan att vi bör se den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0