utan internet i två dagar, försmäktar jag i detta rum...

Igår låg mitt internet nere, hela dagen!  Var något fel hos bredbandsleverantören. Kände mig så grymt handikappad (ja, jag vet att det heter funktionshindrad, men egentligen beror det ju på miljön och inte på mig, så jag använder handikappad ändå!) Lite tvångsmässigt var jag tvungen att starta datorn i morse när jag drack mitt morgon te bara för att kolla om det funkade igen, vilket det givetvis inte gjorde. Förstår inte hur jag klarade mig i nästan ett år utan internet hemma. Nu är jag helt beroende. Tekniken är min drog. Utan min mobil, min dator med internet och mina tvserier skulle jag få krupp. Men nu funkar internet igen och jag är glad igen. :)

Evelina lurade mig till Friskis igår. Eller, nej, egentligen inte. Jag ville ta tag i mitt liv och träna, men hon lurade mig att testa spinning och fick mig att gå på ett medel pass. Har jag sagt att jag HATAR att cykla???  Passet var på en timme. Efter 15 min kändes det som vi hållt på en evighet och jag var ganska trött. Efter en halvtimme ville jag spy och när passet var slut lovade jag att aldrig komma tillbaka. =)

För det första har jag knappt tränat någonting sen i våras, sen är jag absolut inget träningsfreak och jag är sämst på att pressa mig själv när det gäller fysisk ansträngning. Jag ger upp. Ibland önskar jag att jag var en sån människa som kunde pressa mig själv till max och sen ge 10% till. Träna tills man får blodsmak i munnen och knappt kan stå på benen när man är klar, ni fattar säkert vad jag menar... Men är det inte roligt kan jag inte pressa mig själv till den gränsen bara för att. Menjag har i alla fall lärt mig ett par saker, spinning är verkligen inte min grej och att trots att jag inte pressade mig själv jättehårt hade jag träningsvärk i rumpan idag. Var inte helt angenämt att cykla till jobbet....


Kommentarer
Postat av: TokFia

Haha! Du är ju rolig du, jag gillar att cykla men spinning är ändå inte min grej. Du lyckades iaf ta dig iväg till gymmet det är alltid något. Så långt har inte jag kommit, men jag har satt upp träningsschemat på kylskåpet. Räknas det? ;)

2008-10-02 @ 21:41:47
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0