här händer det grejer... :)

Det blir aldrig som man tänkt sig.. det är verkligen något som passar in på denna dagen. Trodde bara det skulle bli en väldigt lugn och stillsam söndag, men efter ett samtal från Tina så bestämde vi oss att gå till Flygstaden (ca 4 km från stan). Dels var det väldigt härligt att få komma ut en runda, sen var det ju inte fel att få lite mer steg till stegtävlingen (jag är ganska peppad för tillfället, kanske för att det gått ganska bra den här veckan). Väl där gick vi en runda på Skopunkten. Sist jag var där hittade jag inte så mycket som passade mig, så jag hade inte direkt några höga förhoppningar. Men som många andra gånger i livet så är det när förväntningarna är låga (gäller särskilt fester) eller man inte letar efter saker som det blir som bäst  och man hittar riktigt bra grejer.. :) Som ni kanske redan har förstått hittade jag skor. 3 par stövlar för att vara exakt. =)  Brukar ha svårt för att hitta stövlar som passar då mina dansvader är för stora för att se snygga ut i ett par vanliga stövlar... Men nu hittade jag som sagt lite stövlar som satt fint. Ett par svarta lite gympaskor inspirerade med snörning bak på skaftet, ett par svarta med kilklack och ett par gråa som smart nog har resår i skaftet. Passar mig fin-fint. Hela kalaset gick på 3*400kr=800 sek. Som hittat! Gillar verkligen Skopunktens tag 3 betala för 2 koncept. =)
     
Nu hade jag bara behövt ett par riktigt bra vinterkängor oxå som håller fötterna både varma och torra till vintern. Men sånna skor brukar vara ganska dyra och inte särskilt snygga så det är inte alls roligt att behöva lägga pengar på sådana skor.. Tinas föräldrar hade gått en runda på flygstaden så vi fick skjuts av dem hem. Perfekt. Ganska lagom att gå en av sträckorna faktiskt.  =)

Nu ikväll har jag varit hemma hos Tina & Anders och kelat med TinTIn och spelat spel. Först spelade vi RappaKalja, vilket är riktigt skoj i början, men tillslut var alla ganska trötta på det. Sen spelade Pratmakarna vilket var riktigt skoj. Det är ett spel som går fort och det händer saker hela tiden. Sånt gillar vi ju. =)
 
Att vara hemma, ta det lugnt, se en film och mysa lite en lördag tycker jag är heeelt okej. Känner inte att jag måste festa eller ut och härja för att det är kväll. Men att behöva tvätta en lördagkväll kändes inte så roligt. Fast då jag hade massor med tvätt och den enda tiden som var ledig inom snar framtid var passet mellan 19.30-22.00 på lördagen. Sååå spännande, *not* Men måste man så måste man, men det är väl knappast det man kallar studentliv?! 
I fredags var jag ledig. Huuur gott som helst. Även om jag trivs på min praktik så är det underbart när det blir helg. Lunchade med Eve & Hanna och gick en liten runda på stan. Sen var jag tvungen att städa lite i min lägenhet och förbereda med mat inför kvällen. Hade nämligen gäster. =) Anna kom från Jönköping och Anders & Linda kom ner från Göteborg. Alla var nere på ett snabbesök, fredag kväll till lördag lunch, men det är ju alltid roligt att få besök. Första gången A & L var nere med. Även om jag blev lite mobbad för mitt "tetris-hem" så tror jag alla tyckte att jag har det ganska bra. Anna hade med sig mina lampor me. Som jag längtat efter dem! De är JÄTTEFINA. *nöjd* Ska bara få upp taklampan och fixa ett par förlängningssladdar me. Kommer bilder när allt är på plats (så det kan dröja lite då jag saknar viktig utrustning så som en borr). Men när det väl är klart tror jag att det kommer att bli toppen. Hade gärna haft lite nya köksstolar me, de jag har nu är ganska illa medfarna. Har tittat ut några på IKEA, men de var slut så Anna kunde inte handla dem åt mig. Får se när jag eller någon i min närhet kommer till ett IKEA nästa gång.
 Var även lite presentutdelning, vi systrar Nordstedt fyller ju år inom överskådlig framtid. Anna blev jätteglad för sitt A och jag blev både glad och överraskad för min present. Det var ett klock-smyckeskrin! Jättefint i trä med glaslock. Har velat ha ett sånt i flera år men de säljs inte i Sverige (hittade på Ebay) så jag hade inte en tanke på att jag skulle kunna få ett. Problemet var väl att det var trasigt. =( Var så välpackat och kartongen var hel, så syskonen hade förutsatt att det var okej. Men när jag tog upp den saknades en stor träflisa på baksidan. =( Som tur väl var så lovade företaget som sålt det att skicka en ny, så jag hoppas det hinner komma tills jag ska upp till Jönköping nästa gång, fast det är iof ganska tveksamt att det hinner göra det... *hoppas, hoppas* Åt iaf god mat, drack lite vin, pratade och skojade. Sen spelade vi lite på bongo trummorna och testade Wii Sports. Ganska dålig grafik, men några av spelen var ganska roliga och jag måste erkänna att jag fick lite träningsvärk i skulderbladen dagen efter. =)
Är iaf riktigt glad att alla hade tid att komma och hälsa på, även om det bara blev ett kort besök. Alltid lika roligt att få träffa alla. =)

Men nu är klockan jättemycket och jag ska upp om lite mer än 6 timmar så jag borde se till att hinna lägga mig innan jag ska stiga upp igen. =) En ny vecka på praktiken väntar.

Kommentarer
Postat av: TokFia

Det var väldigt mysigt att få komma och hälsa på i ditt "Tetrishem". Du har fått det så fint :P Ser fram emot att ses igen på fredag...tihi. Har du kommit på någon bra tårta? Vi skulle kunna köra på marängtårtan om vi inte kommer på något annat men det har vi ju alltid så vi skulle ju kunna variera oss. :) Puss på kram

2008-09-29 @ 11:16:13
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0