Lite av varje...

Det har framkommit en hel del klagomål över bristande uppdateringar här på bloggen. Men jag ska försöka bättra mig. Lovar. =)

 

 Kanske borde ge en snabb uppdatering på läget. Sist jag skrev var jag hemma hos Anna. På tisdagen var jag med Anna i Borås (hon skulle jobba). Tror alla tyckte jag var lite konstig som valde att sitta i hennes bil istället för att sitta inne på nått kontor.  Men jag och Pollux hade det ganska bra i bilen där vi kunde hålla varandra sällskap och jag fick lugn å ro till både att läsa (Camilla Läckberg) och att spela DS (så skoj!). =) När syrran jobbat klart bar det av mot Göteborg och vår bror. Skoj att få umgås med båda syskonen själva utan föräldrar. Iof skulle Anna på konferens men eftersom vi skulle stanna ett par dagar så gjorde inte det så mycket, däremot blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss ändå, Annas bil gick sönder när vi körde mot Gbg och Anders sambo Linda blev sjuk, hon och Anders tillbringade nästan ett halvt dygn på akuten för att få veta att hon fått njurbäckeninflamation vilket förmodligen är lika trevligt som det låter…Anna har skrivit en utförliga berättelse med info om sjukdommstillståndet som går att läsa HÄR. På fredagen var vi ute och åt på den indiska restaurangen Maharani (vid järntorget) med några av Anders kompisar. Tyvärr var Linda för sjuk för att följa med. Maten var iaf god och jag har aldrig ätit Indisk mat innan så det var spännande. Åt en rätt som hette Nawabi Murgh (Hydrabadi special), vilket innebar stekt kycklingbröst i en krämig sås på yoghurt, kardemumma och rosenblad. Och så åt jag vitlöks nanbröd till det. Mums!

  

Även om det inte Göteborgsvistelsen blev riktigt som det var tänkt är det alltid skoj att få umgås lite med syskonen. Är så glad över att jag har dem båda två! Hann med en del andra trevliga saker som supergod glass på Lejonet & Björnen, ett besök i en jättefin scrappingaffär, roadtrip till Frölunda och lite annat smått och gott. =)


Väl tillbaka i Halmstad var det härligt att få träffa Simon, Eve & Daniel och Tina& Anders igen. Blev en lugn kväll hemma med kortspel och en massa snack. =) Ser fram emot att få ta en fika med Marie i veckan med så är jag helt nöjd med livet igen… *ler*

 Har varit en vecka på min praktikplats nu. Eller 3,5 dagar på själva Althea, en halv dag i skolan och så var jag ledig i fredags. Men jag måste säga att den lediga dagen kom väldigt lägligt. Även om min arbetsplats verkar hur bra som helst och alla som jobbar där är supertrevliga så var det väldigt mycket nya saker och nya intryck. Sen har det blivit en hel del långa dagar. Måste ju passa på att vara med på de ställena där det händer något. =) Vet att för det flesta så säger inte namnet Althea ett dugg och ni undrar säkert var sjutton det är jag praktiserar någonstans. Lovar att komma med en utförligare beskrivning i veckan.

 

 I fredags var jag faktiskt med om något ganska otroligt. Först var det fest hemma hos Tina & Anders. Förutom Eve & Daniel så var även A kompis Richard och T syster Jessica med. Hur trevligt som helst och Eve blandade ruskigt goda drinkar. Allt det här räknas mer som roligt än otroligt då det otroliga var att när vi gick ut så gick vi till Moon. Moon är utestället som jag endast besökt en gång tidigare och då bröt jag handleden. Med andra ord så har jag inte allt för glada minnen därifrån. Men glada i hågen och med moraliskt stöd från Evelina vågade jag gå in dit för att dansa med mina underbara vänner och det gick hur bra som helst. Varken armar eller ben krossades och inga andra olyckshändelser förekom heller. Möjligtvis var vi ganska krävande mot Hanna som stod i baren. Men vem vill inte ha ett neonfärgat självlysande armband när man är ute och dansar. Haha.

 

 Övriga helgen har varit lugn. Har spelat Pixel Junk Monster med Simon (ett otroligt roligt spel, även om jag inte trodde det var det ibörjan, som han har på sin PS3a), småplockat lite hemma och storhandlat på ICA med E&D. Fast det är ganska härligt att ta det lite lugnt när man har ytterligare en vecka på nya praktikplatsen framför mig. Men nu ska jag fixa lite till här i lägenheten sen är det sängen som gäller. =)

    

PixelJunk Monsters is a PlayStation 3 game developed by Q-Games and available exclusively through the PlayStation Store. It falls into the "tower defense" genre, in which you try to defend your base by building towers to defeat waves of attacking monsters. Monsters features 20 levels, beautiful hand-drawn artwork, a perfectly executed offline co-op mode and online high score tables.

 


Kommentarer
Postat av: Systret

Du verkar ju trivas som fisken i vattnet på praktikplatsen. Härligt!

2008-09-08 @ 21:05:57
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Systret

Du verkar ju trivas som fisken i vattnet på praktikplatsen. Härligt!

2008-09-08 @ 21:06:08
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: evelina

fortfarande lite dålig uppdate.. 10 dagar sedan nu! : P

2008-09-17 @ 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0