Nej min fru, herr ska man gå...

Jag tycker det är så jäkla löjligt med hela den här "fru Gårman" diskussionen.. Nu har man tydligen bestämt hur skylten ska se ut och sen är det upp till kommunerna att själva välja om de vill ha de nya skyltarna eller behålla de gamla skyltarna. Läs hela artikeln här.  Jag tycker det känns som en så onödig kostnad. Är det det bästa vi kan göra för våra skattepengar???  Känns så löjligt och meningslöst att kämpa för jämnställdhet på den här nivån! Hela poängen med skylten är ju en ordvits, det hadlar för fan inte om förtryck utan om ren humor och bra pedagogik! Har för mig att det fanns en låt när jag var liten som gick så här (eller, jag kom ihåg delar av den och googlade fram hela låten):
Herr Gårman!
Herr Gårman!
På vita strecken får man
Här men inte där tut tut!
Här men inte där tut tut!
Herr Gårman!
Herr Gårman!
På vita sträcken får man!
Det är underhållande, det fastnade. HÄR GÅR MAN!!! Vadd å Fru Gårman? Eller Fru Gårhon? Förlorar ju hela poängen... Sen gör det ju inte saken bättre att politiskt korrekta Sverige bojkottar förslaget från -79 och gör en okvinnligare variant som är rak, osexig och ganska ful. Om man nu endå måste göra det, kan man inte försöka göra det snyggt då? Nej då kanske man objektifierar kvinnorna och det skulle ju vara fruktansvärt diskriminerande...

Den klassiska Herr Gårman

 
Ett förslag på en "Fru GårHon" skylt från 1979


2008 års Fru Gårman skylt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0