Fullt upp

Vet att jag är mer frånvarande än vanligt för tillfället. Håller på att intervjua diakoner till vår C-Uppsats. Varje intervju ska transkriberas (renskrivas ordagrannt) och det tar MYCKET (som i flera timmar) längre tid än vi trodde det skulle göra. Man skriver, spolar tillbaka, lysnnar, skriver osv osv.. Men jag är glad att vi har vår lilla diktafon som vi fått låna av Eves bror. Vi hade ju missat massor om vi inte hade kunnat spela in det...

Sen hjälper det ju inte riktigt att vi är lite upprörda på vår handledare. Hon är från Sthlms Universitet och jag vet inte om Högskolan har hyrt in henne bara för detta eller hur det funkar. Det jag vet är att hon inte är så ofta i Halmstad och det enda sättet vi kan kontakta henne på är via mailen då hon vägrar ge ut sitt telefonnr trots att vi frågat henne. Det är svårt att få in träffar med henne och när vi ber om hjälp får vi antingen felaktiga svar eller så vet hon inte. Idag när jag pratade med henne (fick maila att jag ville prata med henne, så ringde hon upp). Så var hon ganska otrevlig. Känns ju inte så roligt. Det är tom så att jag saknar Rickard och hans sätt att totalsåga oss. Då fick man iaf lite tips och det kändes som om han visste vad han pratade om. Gaaah!

Skönt att det snart är helg, fast det klart.. Måste plugga lite då oxå, men inte hela helgen. Imån får vi pengar me! Behövs verkligen. Då ska jag gå å handla mat. :) Är lite tomt i kylskåpet just nu... Sen på kvällen ska vi på middag hos Eve å Daniel, vilket både jätteskoj och lite sorgligt då det är lite av en Hej Då- middag, och på lördag kanske vi ska grilla med Simons kompisar så det ska ju me bli trevligt.

Nej, nu måste jag fortsätta transkribera lite innan det blir för sent och jag blir alldelles för trött. Och jag vet. Jag MÅSTE göra något åt den vintriga designen på sidan snart.. Byta till något vårigare. Sen.. Nån annan gång.. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle helt klart prata med någon ansvarig på ert program om er handledare. De ska vara där för att hjälpa, inte göra allt svårare. Och självklart ska man kunna ringa sin handledare!

2009-04-23 @ 23:29:06

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0