den som väntar på något gott...?

Man brukar ju säga att alla goda ting är tre samt att en olycka kommer sällan ensam. Undrar om det är så att de ska väga upp varandra så att det handlar om tre positiva saker och tre negativa saker? Eller om der räcker med två dåliga saker? Hoppas det räcker med två för jag vet inte riktigt om jag klarar av att hantera en dålig sak till just nu.

I fredags fick jag besked fr försäkringskassan med besked om bostadsbidraget fr 2007. Jag hade tjänat mer än vad jag hade sagt vilket ledde till att jag skulle betala tillbaka pengar -igen! Är glad över att jag inte sökte ngt bidrag varken förra året eller detta. Är ju bara massor med problem. =(

I lördags när jag satte mig vid datorn brakade min stol sönder, och då menar jag verkligen att den är SÖNDER! Var visserligen så att jag hittade stolen i källaren, så jag har ju inte betalat ngt för den, men tajmingen för att den skulle gå sönder var verkligen sämsta tänkbara. Har fått ersätta den med en köksstol, men det är ju inte direkt optimalt. Måste ha en bekväm stol till när jag ska skriva uppsatsen... Mitt krav på kontorsstol är aäven att den bör ha armstöd. Har hittat en jättefin på IKEA, verner heter den, vilket är ytterligare en anledning till att åka dit. Fast å andra sidan brukar IKEA besök ha en tendens att bli dyra, helst nu när det är så mycket jag vill ha...
   
min stackars stol

VERNER fr IKEA

Fast å andra sidan har inte helgen varit helt hemsk... Hade en jättetrevlig kväll med Tina i fredags. Vi drack lite vin hemma hos henne, sen gick vi till Bulls och tog en varsin glasstallrik (2 för 1 är ett underbart koncept) för att avsluta kvällen med lite drinkar och en massa tjejsnack hemma hos mig. =)

I lördagskväll så var jag och Simon på In- och Utflyttningsfest hos LInus. Robinsson-tema med tävlingar var ganska roligt och ett bra sätt att få folk att prata med varandra, för mycket folk var det. Jag kände ju inte någon mer än Simon o Linus. Men jag hade trevligt endå. Brukar ju inte ha så svårt att prata med folk. =) Tiden rann iväg så när vi väl var hemma var klockan ganska mycket, eller så var det ganska tidigt -beror helt på hur man vill se det. *ler*  Vet att jag brukar få blåmärken ganska lätt med det känns lite löjligt när man får fula märken på låren bara för att man råkar sitta på en pakethållare i några minuter.... Men men. Så kan det vara..

Imorgon är det Växjö som gäller. Hoppas det blir en bra föreläsning och att det blir en lugn biltur.... Nu ska jag titta på CSI Miami å sen ska jag försöka sova. Kommer bli en lång dag imån..

Kommentarer
Postat av: Anna

Blogga kl 23, sen titta på CSI Miami..herregud vad jag känner mig gammal. Jag måste försöka komma i säng vid 22 senast jag om jag ska orka med att komma upp på morgonen. Du är allt lite galen du :)



P.S Stolen är skön, provsatt den på IKEA förrförra helgen.



Kram

2009-02-03 @ 07:40:56
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stolen är även ganska stor....tänk på det....du bor ju trångt....Svårt att hitta snygga kontorsstolar...

Våra vänner i Sthlm hade en snygg, kanske inte en kontorsstol men den användes till det och funkade utmärkt....kolla in SKRUVSTA på IKEA.

2009-02-07 @ 16:09:14

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0