Nu är det slut på det roliga...

Snart börjar allvaret igen. Imorgon är det kursstart och destination Växjö som gäller. Hoppas det blir en bra dag iaf, så det känns meningsfullt att ha åkt dit. =)

Har varit superhärligt att vara lite ledig. Kändes som om jag verkligen behövde det. Har tagit det mest lugnt, men både igår och idag var jag duktig och jobbade på. Igår putsade jag mina fönster. har varit i behov av det ett tag nu, helst med tanke på att jag de senaste veckorna har trott att det regnat flera gånger när jag suttit vid datorn och tittat ut. Så har jag gått närmare fönstret och insett att, nej, det är bara lite molningt ute och det som ser ut som regn är smutsiga rutor. Shame on me! Blev inte en 100%ig fönsterputsning (lite torkfläckar) men det duger. Helst med tanke på alla bussar och lastbilar som kör förbi här varje dag vilket leder till att mina rena fönster inte kommer att vara särskilt rena alls länge till.
Får mig att tänka på att jag inte har hört brödbilarna på evigheter. Har ett stort bageri snett över gatan och förr så hörde jag alltid när brödbilarna körde. Ibland vaknade jag tom mitt i natten när de körde iväg. Nu hör jag dem knappt om jag är vaken.. Konstigt det där med människans sinnen...

Idag har jag tagit itu med det stora projektet. Jag har storstädat lägenheten! Spisen fick sig en rejäl omgång, torkat köksluckorna, dammat, torrmoppat, dammsugit, våtmoppat, torkat, fixat å donat. Luktar supergott här nu. Känns hur bra som helst. =)

Nu ska jag titta på Criminal Minds, fixa klart matlådan inför imorgon, se till så jag har alla skolsaker i väskan och sen är det sova som gäller.God natt..  =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var nog ett städvisrus som gick igår. Vi röjde i lägenheten och i i köket. Alla skåpen fick sig en omgång

2009-01-19 @ 06:57:13
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad duktig du är allra käraste syster! Du kan komma och storstäda min 3:a när du vill :P

Hoppas dagen i Växjö var givande. Kramis

2009-01-19 @ 08:04:17
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: tina

du har ju med en bitch tag! hahaha

2009-01-19 @ 20:47:01
URL: http://tinatequila.blogg.se/
Postat av: malin

shit vad duktig du är :D



Tack gumman, jag e bara allmänt frustrerad idag, men jag vet också att jag klarar dt. :)

Kramar

2009-01-20 @ 20:20:32
URL: http://malinalvarez.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0