Semester!

Äntligen kan jag slappna av! Min syster har påpekat mitt min frånvara från bloggandet och jag vill gärna tro att jag är lite saknad här..  =)
Sen jag kom tillbaka till Halmstad har jag verkligen försökt plugga. Kanske inte med den framgång som jag hade hoppats på. Skulle skriva en mindre uppsats aka paper eller pejpöör som Anna säger. Mitt största problem var väl att jag fick den värsta skrivkrampen jag kan minnas och satt mest och stirrade på ett tomt word dokument. Detta är inget jag kan rekomendera då det inte är ett dugg bra för sinnesfriden utan enormt stressande. I sista stund lossade iaf skrivkrampen och jag fick ihop de sidor som skulle skrivas. Inte särskilt nöjd, men det är jag faktiskt sällan. Arbetet skickades in i torsdags, men det blev inte lugnt för det eftersom vi idag, tisdag, hade muntlig tenta på dessa arbeten. Man skulle läsa varandras, ha frågor till alla och opponera på ett arbete. Kan lugnt säga att jag var nervös. Framför allt för att en av mina handledare från Althea skulle vara med och lyssna... Men nu är det över och jag klarade mig! Både den skriftliga och den muntliga delen blev godkänd och höstterminen är nu officiellt avklarad. Nästa termin börjar inte förrän på måndag så jag kan njuta av hela FEM dagars semester. Så underbart! Då kanske jag har tid att fixa med lite saker som jag har skjutit upp ett tag..

Måste få skryta lite..avstod från att äta pizza i fredaags.  Var istället  riktigt duktig  och gjorde linssoppa. =) Den blev jättegod! Tack för receptet Nina. =) Tog foto på den, men det såg inte alls aptitligt ut så jag tänkte skona alla läsarna från den bilden. =p

Jag och Simon bjöd Marie på Tacos och film i lördags. Mysigt och trevligt. Men Nina, jag erkänner att jag fuskade lite. Jag drack (alkoholfri) cider till maten... Allt som allt var det en lugn och lyckad kväll. Säger bara. Se Clintans film Gran Torino.

Forsatte min nyttiga bana genom att simma med Eve i söndags. Som alltid lika härligt. Simmade en km på 35 min vilket jag tycker är helt okej. Skulle vara lite nördig och använda mina simglasögon, men de gick sönder. Har ju legat några år, så det är kanske inte så konstigt. Men mina ögon mår inte bra av klor- de blir helt röda och så ser jag suddigt...
Tur att det går över. *ler*

Var faktiskt och klippte mig igår. Som vanligt blev det inte någon radikal förändring (inget rakat hår här inte) och det är förmodligen ingen som ser det, men det var helt underbart att få bort de slitna topparna och få något som kan likna en frisyr. Tog faktiskt bild på nya frisyren me, men eftersom jag ser ut som ett blekt sömnlöst vrak (mamma, oroa dig inte jag har semester nu så jag kan vila upp mig) så tänkte jag skona er även från de bilderna. Snällt va? =)

Det var väl en jättesnabb uppdatering på vad jag har pysslat med. Men nu ska jag se en film och njuta lite av att jag klarade tentan och att arbetet var godkänt!
*klappar mig själv på axeln* 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men jag vill se frisyren! Du får ta en ny bild hi hi hi

2009-01-14 @ 06:45:37
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med, ny bild på frisyren!

Grattis till klarad tenta! Skönt m några dagars ledighet utan krav. Själv har man ju inte den lyxen. Känns som evigheter sedan julledighet redan. Hur kan man bli trött och utarbetad så snabbt igen :P

kramis

2009-01-14 @ 20:14:45
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: malin

Men grattis!

Fy bubblan vad kul :D

2009-01-14 @ 21:53:07
URL: http://malinalvarez.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack stumpan =)

Frysta vindruvor???

Låter spännande, e de bara att slänga in vanliga vindruvor i frysen?



Puss

2009-01-15 @ 17:10:55
URL: http://malinalvarez.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0