söndags-nöjen

Nu har vi äntligen varit och sett den! Jag och Simon var på bio ikväll och såg "Män som hatar kvinnor".
Tycker att den var riktigt bra. Inte lika bra som boken, men det hade jag faktiskt inte väntat mig. Finns inte många filmer som överträffar böckerna de är baserade på, just nu kan jag inte komma på en enda faktiskt.. .Har hört att de inte tänker filmatisera de andra två böckerna utan sända dem som en tv serie istället. Hoppas verkligen att de ändrar sig.Det är ju perfekta bio-filmer. Förutom att biofåtöljerna  här i Halmstad var rusktig obekväma (jösses vad jag saknar Bromölla) så är jag nöjd med kvällen.  Blev riktigt sugen på att läsa om böckerna.. =)

Mamma och Bo har varit i Gbg hos Anders å Linda i helgen. Tittade inom på en kopp kaffe idag när de körde hem. Mycker trevligt! Som jag sa i mitt förra inlägg... det är alltid trevligt att få lite besök. Har varit många snabb-visiter den här helgen. =)

Tina och Anders har kommit hem från sin semester nu. Välkomna tillbaka till Sverige. =) Fast det betyder även att de har hämtat hem Tintin. Det var bland det första de gjorde.. så jag antar att de saknat den lilla rackare. =) Har faktiskt gått ganska bra fast att han är lite busig. Men jag hade glömt hur mycket hår det blir överralt och hur svårt det är att få bort dem. Djurhår har en fantasktik förmåga att tränga sig in i tyg så det inte alltid räcker att borsta för att få bort det... Hmm.. Men som sagt. Tintin har varit jättemysig för det mesta. Måste bjuda på lite bilder från veckan. *ler*
Klicka på bilderna för att se dem i större format... =)
     
Tintin satt eller låg ofta i mitt knä när jag satt vid datorn. Fast det var svårt att få en bra bild då han bara ville leka med bandet som sitter fast i kameran...

    
Favoritleksaken under veckan var en helt vanlig kökssvamp. Notera hur medfaren den blev på en vecka... =)

 
Den där skrivaren var spännande. Lät konstigt gjorde den me... ;)

 
Man blir trött av allt  busande och konstig maskiner...

Visst är han bra söt! Man kan ju inte annat än smälta... =) Men nu ska jag gå å lägga mig. Imorgon är det plugg som står på schemat. Måste ju förbereda mig inför examinationen på tisdag. God natt!

Kommentarer
Postat av: tina

hehe ja kanske lite oväntad bild :D men ringer dig sen när jag slutat :D

2009-03-16 @ 06:31:41
URL: http://smilefyllan.blogg.se/
Postat av: sara

den filmen måste ja se sen :)

2009-03-16 @ 07:28:58
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken lite sötis Tintin är. Nova var allt lite purken igår och imorse. De gillade visst inte att vara själva i helgen...synd för dem att jag ska vara i Borås med jobbet torsdag-fredag m övernattning och sedan till Sthlm över helgen. Vilken dålig matte jag är :/



Puss på kram

2009-03-16 @ 07:38:55
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: mamma

Visst är Tintin söt. Jag kunde tyvärr inte öppna mer än de två första bilderna för att se dem större. Men jag fick ju träffa honom i helgen.Tack för fikat.

Kram

2009-03-16 @ 18:20:56

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0