så var det fredag igen..

Så var vi inne på dag 5 av soppdieten. Höll faktiskt på att lägga ner hela grejen i morse... Åt en halv tallrik soppa sen mådde jag fruktansvärt dåligt. Kunde inte få ner en sked till. Åt en morot å drack en kopp te istället... Hjälper väl inte motivationen att det inte händer så mycket på vågen heller... Men så var jag bjuden till Tina på sopplunch och då fick jag faktiskt lite ny energi eftersom TInas soppa var mycket godare än min. Den smakar inte curry och det är mycket mer buljong i den. Eftersom hon har avbrutit sin vecka (för hon är så liten å tunn endå) så fick jag hennes sopprester. Ska bli härligt med lite "omväxling". Och idag fick jag äta 500g kyckling eller fisk samt 5 tomater. Hade tänkt äta lax först, men sen blev det så sent så det fick bli lite grillad kyckling istället...Men det var gott. Sen hade det väl varit ännu godare med potatis å sås till.. men det är ju en annan sak.

Hände ngt helt sjukt när jag gick till Hemköp idag. Skuttade omkring en liten gråsparv några meter framför mig. Helt plätsligt dyker det ner en rovfågel, kan ha varit en sparvhök (den var liten för att vara en rovfågel, och brun) och greppar tag i den stackars lilla gråsparven. Efter att antagligen ha bytt grepp bakom buskarna flyger höken iväg med en stackars lilla skrikande fågeln i klorna. Inget man ser varje dag direkt. Och helst inte mitt inne i stan! (Det var det iaf nästan, för det var mellan biblioteket å busshållsplatsen). Här snackar vi verkligen om Darwins lagar...
  

Nej, nu ska jag titta vidare på Talang och bara ta det lugnt resten av kvällen. :)

Kommentarer
Postat av: Simon

Thats some cräzy shit

2009-05-16 @ 00:22:02
Postat av: Anna

Stackars gråsparven!



Tur jag inte hakade på din soppdiet...det verkar ganska äckligt ;) Kanske inte att rekommendera med slutspurt på uppsatsskrivande heller...

2009-05-17 @ 02:38:40
URL: http://tokfias.blogg.se/oz

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0