Vill oxå flytta!!!

Jag är så galet trött på att bo i den här lägenheten. Dels hade jag velat ha ett riktigt kök och en störrefrys, det hade verkligen varit trevligt. Sen blir det fruktansvärt varmt här inne så fort solen står på, som ett växthus ungefär, så funkar det inte alls i Simons lgh, men den ligger ju inte på samma sida heller. Men det absolut största anledningen till att jag verkligen verkligen vill flytta är mina strörda grannar.Det är helt okej med lite fester. Tom mitt i veckan. Bara de slutar spela runt 12 på vardagarna och kanske nån timme senare på helgen så är jag nöjd. Jag är inte jättekänslig. Men eftersom jag inte lever det där studentlivet med fest varje kväll tycker jag inte om när det vräks på på högsta volym hela nätterna. Igår var det fest lite överrallt här i huset, men det var på helt ok ljudnivå. Jag somnade nån gång runt tvåtiden och allt var frid och fröjd. Klockan halv 4 vaknar jag av några idioter förmodligen har kommit hem från krogen och tycker att det är en bra idé med efterfest. Musiken spelas på högsta volym, det skrålas, det skriks, de springer i korridoren och klappar i händerna. Inte roligt!  När det inte blivit någon förändring utav ljudnivån efter en halvtimme gjorde jag någonting åt det. För första gången i hela mitt liv ringde jag strörningssjouren. Det hjälpte iaf, en kvart senare var det tyst. Men det tog säkert ytterligare en halvtimme för mig att lyckas somna om. Vad hände med att ha lite respekt för andra människor??? Hittade en superbra lapp på argalappen.se som jag verkligen känner igen mig i. :)


Igår tog jag en snabbfika med hemma hos Tina. Hanna som är hemma från Norge nu gjorde oss sällskap. Supertrevligt. :) Sen var vi över hos Eve och Daniel och sa hej då. Igår gick deras flyttbil tillbaka till Kkrona. Får ju träffa dem i sommar (om inte tidigare) men det kommer verkligen kännas konstigt att de inte ska bo här längre...  =/
Följde med Hanna på stan en runda och fönstershoppade lite. Behöver verkligen ett par nya solglasögon, men det får bli ett senare projekt... Resten av kvällen tillbringades hemma med hemlagad pizza, lite tv och ett avsnitt av Taken. =)

Simon har blivit sjuk. Feber och sånt tråkigt. Hoppas verkligen jag lyckas hålla mig frisk, för jag har minsann inte tid att vara sjuk nu...Men förhoppningsvis klarar jag mig. Har lite ont i huvudet, men jag tror det har något att göra med den förstörda nattsömnen....  Nu är det iaf dags för frukost, sen ska jag gå en runda.

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch då sånt är aldrig roligt. Inte hört så mycket av mina grannar ännu så de är nog ok hoppas jag. Första dagen i Melbourne avklarad. Sov till 12, joxade lite på datorn och packade upp, gick ut på en kort promenad och letade upp en mataffär och handlade lite grann sedan middag med Peter och en annan Peter från jobbet och deras fruar. Trevligt! Med rätt inställning ska jag nog klara av 5 månaders jobb hoppas jag. Imorgon är jag också ledig (bad ju om det när jag trodde jag skulle vara tröttare än jag är). Ska ta mig in till city tänkte jag för en första titt. Blir ett nytt äventyr att ta spårvagnen :)



Kram

2009-05-03 @ 13:24:54
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anders

Helt rätt att ringa! Fortsätt så så slutar de nog. Någon måtta får det ju vara.

2009-05-03 @ 22:09:54
Postat av: sara

Tack så mkt Emma! :)



Åh jag hatar störiga grannar..våra har inte alla hästar hemma heller. De spelar bongotrummor!!

2009-05-05 @ 19:40:45
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0