Happy Birthday to Me

Den här veckan har gått galet fort. Svårt att förstå att det redan är fredag. Fredag och oktober. Fast det klart. Det märks verkligen att hösten har kommit. Men jag hoppas att det fortsätter att vara en så här fin höst. Iof haglade det tydligen igår. Men då satt jag innomhus i min egen lilla värld och missade det totalt. =)
Idag är det sol och plus 7 grader utanför fönstret, det kan man väl inte klaga på direkt.

Förra helgen var jag hemma. Åkte med en klasskompis till Ronneby (direkt efter seminariet i Växjö) där jag blev upphämtad av mamma. Var och klippte mig i onsdags, ville göra en förändring och bestämde mig för att för första gången på 10 år klipps lugg. Problemet var att jag inte alls blev nöjd, så jag ringde i ren panik till min frisör hemma och frågade om hon hade tid att fixa till mitt hår. Som tur väl var (hon brukar vara uppbokad flera månader framåt) hade hon en lucka så hon fixade till mitt hår. =) Har inte riktigt vant mig vid att ha lugg än, men jag är trots allt nöjd. På kvällen sen firade vi min och Ninas födelsedagar med lite fika tillsammans med Tina, Peo & Bella. Mycket trevligt.  =)

På lördagen hade jag lite saker å fixa på stan, sen var det födelsedagsmiddag med familjen. Anders & Linda kom ner från Gbg och var med och firade. De är numera stolta ägare till sin första bil, en superfin silvrig Saab. =)
Till eftermiddagsfikat kom Margit & Willgot och gjorde oss sällskap. En mycket trevlig dag.
Fick en mixer som jag ska byta till ngt annat (eftersom jag redan har en mixer), men jag hade lite beslutsångest när jag var i stan så jag kunde inte besämma mig för vad jag skulle byta den mot. Ett presentkort på "en ta hand om dig själv behandling" vilket kan bli allt från ansiktsbehandling till sminkkurs. Pengar och så fick jag en present som jag både visste om och som jag verkligen har fått bestämma själv. Mamma. Pappa & Mormor har låtit göra om Mormors förlovningsring och Pappas förlovningsring till en ny ring. Jag har inte låtit smälta ner dem, utan all gravyr finns kvar. Tycker den blev jättefin och är huuur nöjd som helst! (foto kommer)

På söndagen hade mamma fixat storfrukost med Våfflor. Mycket gott. Sedan hann vi med ett kort besök hos mormor innan det var dags för mig att få premiäråka A & L nya bil när vi begav oss upp mot Halmstad. Väl hemma stannade de på lite mat och kaffe innan de var tvugna att fortsätta sin resa upp mot Götet.

Resten av veckan har innehållit intromöte till Ellen,själva utbildningen är nu i helgen. Tror det kommer att bli jättebra. Skola och plugg. Lite trevliga fikor. Massa kollande på serien True Blood och lite annat smått och gott. Igår var jag och Simon på Bio och såg Flickan som lekte med elden. Tyckte inte den var riktigt så bra som ettan, men den var fortfarande bra. Tycker dom har lyckats bra med att fånga känslan i boken även om det ALDRIG går att få en film som blir lika bra som de böckerna. Är så sugen på å läsa om dem, men har precis som med Harry Potter böckerna bestämt mig för att vänta tills alla filmerna har kommit ut. Har ändå inte tid å läsa skönlitteraära böcker just nu, för jag vet att jag kommer att läsa det istället för kurslitteratur om jag skulle börja.


Nej, nu ska jag fixa iordning lite här hemma. Diska upp och bädda och annat nyttigt. Sen får jag väl fixa till mig själv med så jag är snygg tills jag ska äta Lunch med Tina. =) En annan sak som har gått galet fort är faktiskt att jag fyller 25 idag. 5 år till 30 och halvvägs till 50. Nej, jag har inga åldersnojjor, det är bara det att det känns som om det var igår som jag fyllde 20. Jag börjar ju bli vuxen nu...


Kommentarer
Postat av: Malin

GRATTIS GUMMAN!!!!!

2009-10-02 @ 18:18:46
URL: http://malinalvarez.blogspot.com/
Postat av: sara

Tack så mkt Emma :) Kram!

2009-10-19 @ 19:00:50
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Anders

Dags att ändra nedräkningarna kanske ;)

2009-10-20 @ 00:10:44
Postat av: evelina

UPPDATERA! UPPDATERA!

2009-10-28 @ 18:47:51

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0