Är så glad!!!

Idag har det verkligen varit en händelserik dag. Började i förmiddags med att jag fick den glada nyheten att jag ska få vara samtalsledare till Rädda Barnens Ellen-grupp.  Ellen är en samtalsgrupp för 14-åriga tjejer och leds av 2 samtalsledare.

"Ellen finns för alla 14-åriga tjejer och har som grund Barnkonventionen. Här träffas vi och pratar om saker som just du vill prata om. Sådant som du kanske tänkt på under en tid men inte riktigt vågat ta upp eller inte haft någon att prata med. I Ellen får du den möjligheten. Här kan du ta upp saker som kan vara aktuellt just nu i din vardag, som kärlek, kompisar, skola, framtid, drömmar. Ja, du vet bäst! Du är alltid välkommen till Ellen!" (Ellens hemsida)

Var på en intervju för några veckor sedan, men jag tyckte inte alls den gick bra, så jag hade inte så stora förhoppningar på att jag skulle bli utvald. Så jag blev superglad att jag fick jobbet (idiellt). Så nu väntar en informationsdag/uppstartsdag samt två utbildningsdagar. Ska bli riktigt spännande!

Eftermiddagen ägnade jag åt att besöka min gamla praktikplats, Althea. Var så roligt att träffa alla igen. Hade bara tänkt stanna en liten stund, men det slutade med att jag var där i flera timmar. :) Resten av kvällen gick åt till att plugga, fick sitta lite längre än jag planerat, men så går det ju när man hittar på roligare saker under dagen. :)

Igår så storfyndade jag. Tjänade massor med pengar. Hade fått erbjudande från Esprit: Köp 5 plagg, betala för 3. Men egentligen kan man säga att Anders & Tina köpte en kofta till mig (som tack för att jag tog hand om Tintin), och så fick jag en partytopp istället för att jag gick på Pablo Francisco. Så man skulle kunna säga att jag bara behövde betala 400 kronor för 5 jättefina plagg. Tycker verkligen jag gjorde ett bra jobb..  Tänkte fota lite imorgon så jag kan lägga upp bilder på mina fynd. :D
Trots att vi hade en en ganska dålig start på helgen, har det varit en lugn med bra helg. Allt började med att Terese bil inte ville starta när vi skulle köra hem från Växjö i fredags. Trots våra försök att få igång den både med startkablar och med att putta igång den ville den inte starta. Eller.. Den gav ifrån sig ett himla oljud å så kom det nån bilkunnig lärare som slängde sig på marken och tittade under bilen och plockade ut något som såg ut som en hästsko. Även om jag inte visste vad det var han höll i handen (visade sig att det var en vevaxel) så kunde tom jag konstatera att det nog inte var något bra... För att göra en lång histora kort så fick stackars Terese lämna sin bil på universitets pakeringen (motorn blev utdömd) och tack vara Tinas underbara släktingar kunde vi till slut ta oss hela vägen till Halmstad. =) LIte för mycket spänning för en dag, men det kunde ju som sagt varit så mycket värre. Vi kom ju till Växjö utan problem och hem kom vi ju me... Mest synd är det ju om T som måste byta antingen motorn eller hela bilen. =(

Resten av helgen var som sagt lugn. Njöt av det fina vädret och fick två korta besök av Mamma & Bo som tittade inom på väg till (i torsdags) och hem ifrån (i söndags) Anders & Linda i Göteborg. Alltid lika trevligt att få besök. =)

Läste i tidningen idag att det är Höstdagjämning idag, att dag och natt är lika långa. Undrar om det var för att göra sig påmind om att det faktiskt var höst som det regnat och varit så ruggigt idag...? Nej, nu är det snart sovdags. Får se vad morgondagen bjuder på för spännande saker...



Kommentarer
Postat av: Anders

Grattis!

kram

2009-09-22 @ 23:01:56
Postat av: Anna

Kul med en uppdatering!

Du har ju inte ens berättat att du varit på intervju, känner mig inte inkluderad längre...det får det bli ändring på! Men ett stort GRATTIS förstås.



P.S jag är väldigt avis på din shopping, längtar efter att få shoppa nya kläder hemma i Sverige!



Puss på kram

2009-09-23 @ 01:04:14
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Linda

GRATTIS! Vad roligt att du fått ett så spännande jobb, du kommer fixa det utmärkt=)

Kramkram

2009-09-23 @ 21:12:34
Postat av: tina

wiihoo imorgon smäller det =)

2009-10-01 @ 17:19:55
URL: http://smilefyllan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0