Uppdatering från Halmstad

Igår var första dagen som jag verkligen kände att nu kommer hösten. Blåsigt, lite ruggigt och småregn. Jag som inte var färdig med sommaren än. Inte på långa vägar. Men å andra sidan vet jag ju att det redan har hunnit bli september, så jag borde väl inte förvänta mig något annat väder... I morse när jag vaknade ösregnade det. Kan det inte få bli en fin höst? Inte en regnig, blåsig och kall...

Är kattvakt denna veckan. Anders och Tina åkte till Tunisien i onsdags. Såå härligt för dem. =)
Har ju haft Tintin här innan, så jag tänkte att det är väl inga problem. Ack så fel man kan ha.  Vet inte riktigt vad han har varit missnöjd med, kan iof vara så enkelt att det bara var själva grejen att bli lämnad här... 
Men missnöjd verkar han vara. Igår kissade han i min säng, TRE gånger... Fast egentligen var det väl mer småskvätta än nått annat. Oavsett så är det ganska otrevligt. Så sängkläder och täcke åkte i tvättkorgen. Så det var bara att bädda rent, och för säkerhets skull så klippte jag upp en sopsäck och la över sängen. Hellre att ha det så när jag inte använder den, så hoppas jag att han slutar upp med dumheterna.. Antar att han förstod att jag inte var så glad på honom, för sedan skulle det fjäskas. Då hoppade han upp i knät på mig, han spann å ville gosa och kela hur mycket som helst (innan har jag bara fått klappa lite, inte kela ordentligt). Så det är verkligen tur för honom att han är så jäkla söt och inte bara jävlas med mig...

Igår var Hanna, Evelina och Daniel här på en liten snabbfika. Så kul å få träffa dem igen! Och Vilmer är så söt! Han sov mest när han var här, men jag fick gosa lite med honom iaf. :) Och jag och Eve var duktiga och publicerade vår uppsats och mailade våra diakoner. Skönt att ha det gjort och så kände vi oss lite nyttiga me.

Skolan började i måndags, Socialt arbete med barn, familj och ungdom. Väldigt liten klass, vi var runt 15 pers och på förra lektionen var det bara 10 pers som dök upp. Dels är det några som läser den andra kursen (organisation och ledarskap), några blev klara innan sommaren (tror faktiskt alla har fått jobb) och några läser i andra städer.  Å så Eve som är mammaledig då. Så då blev det ju inte så många kvar..  Tror och hoppas att det kommer att bli en intressant termin. Mycket att göra, men jag har faktiskt hellre många småuppgifter än en gigantisk i slutet. :)

Fötterna blir lite bättre varje dag. Går framåt men väldigt sakta. Kan "gå" på foten så länge jag lägger tyngden på hälen och insidan av foten. Funkar bra när man går inne i lägenheten, men ska jag ta mig någon större sträcka är det kryckorna som gäller.  Tur att jag har haft hela sommaren på mig att skaffa lite armmuskler. Jobbigt som det är, vill inte ens tänka på hur det hade varit utan sommarens träning. :p Det som oroar mig lite är att jag fortfarande är riktigt öm på högerfoten, vid fotknölen. Har trots allt gått 3 veckor nu, och så lång tid brukar det ju inte ta när man vrickat foten... Visserligen har den varit illa utsatt då jag kanske fått belasta den mer än vad jag borde, men jag tycker iaf att den borde varit lite bättre vid det här laget...

Har varit i Halmstad sen i torsdags förra veckan. Mamma körde upp mig och hjälpte mig komma iordning. Jättesnällt och verkligen behövligt. Var trevligt att ha henne här på besök, men det var ju synd att jag inte kunde följa med så mycket. Var iaf på Chili Store och köpte en riktigt varm och gosig filt som jag ska ha nu när det blir höst och lite kallare. Love it! :) Fick fin present av mamma med. En bukett blommor och ett fint lila blockljus i en glasbehållare. Matchar mina gardiner perfekt! Jag hittade  faktiskt fina kuddar på Chili me. Grå och lila. Hade passat bra här, men det får vara till någon annan gång när jag känner mig lite rikare, om det nu händer. ;)

Oj, vad klockan har hunnit bli mycket. Inte undra på att magen kurrar. Får nog se till att få i mig lite frukost nu innan det blir allt för sent.  Mackor och en varm kopp te. Mums!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att vara hemma igen förstår jag. Det är alltid en speciell känsla att komma tillbaka efter sommarvistelse i Karlshamn.



Kan ju till och med vara roligt att gå tillbaka till skolan och få lite mer rutin igen också.



Hoppas din fot blir bra snart.

Kram

2009-09-09 @ 02:59:12
URL: http://tokfias.blogg.se/oz

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0