Bättre och bättre...

Känns som om allt går jättefort. Redan mitten av september nu. På dagen en månad (fast eg 4 veckor & 3 dar) sen jag ramlade. Har varit utan kryckorna i snart en vecka (woho!) och jag tycker det funkar helt okej. Fortfarande ont i båda fötterna, men det blir lite bättre varje dag, haltar mindre och mindre men det lär dröja ett bra tag till innan jag vill gå några längre sträckor eller får för mig att hoppa eller klämma in fötterna i ett par snygga skor...

Konstaterade idag att födelsedagen närmar sig med stormsteg. Borde bestämma mig snart hur jag ska fira denna dag. Hade varit roligt att fixa något stort, men då känns det som om man måste ha plats att kunna låta folk sova över eftersom de flesta skulle komma utifrån isf. Blir väl så att jag får spara mig till jag fyller 30 och fixa ngt större då. Förhoppningsvis har jag lite större förutsättningar (ekonomiska, bostadsmässig osv) för att kunna göra ngt kul då. Fast det klart. Även om det inte blir något superstort så måste jag ju faktiskt fira på något vis. =)

Hade en superlugn helg (igen), men det var mysigt. Jag å Simon åt gott å mådde gott. Tog en fika på stan i lördags. Jättelänge sedan sist. Så mysigt. Dricka kaffe vid Nissan och bara vara. Tog en liten runda på själva stan me, gick i några affärer. Är ju inget jag har orkat på sista tiden, så det var roligt. Glad överraskning var att Gina Tricot ska äntligen byta lokaler! Gillar Gina i vanliga fall, men avskyr butiken här i Halmstad då den är trång och man kan inte riktigt se plaggen de säljer eftersom allt bara hänger så tätt. Men nu ska de flytta till Dukas gamla lokaler. Tror det kan bli jättebra. Sen har Monki öppnat i stan me. Brukar aldrig hitta ngt där så det var väl inte så spännnande. Hade mycket hellre sett att de öppnat ett Zara...

Varit kattfri i en vecka nu. Precis som min bror misstänkte är jag ganska avskräckt från att skaffa husdjur på ett tag. Men jag har ju redan innan konstaterat att min lilla lägenhet är för liten för att ha ett djur på heltid. Nej, det räcker med mina dammråttor som  ganska oönskat dyker upp ibland. :p
Och jag hade faktiskt inte ställt Tintin i nån skamvrå. Han gillade att sitta (på tryggt avstånd) och titta ut och spana på vad som hände på gatan. Fast så fort det lät lite konstigt nedifrån for han som ett skott och gömde sig på vad han förmodligen ansåg var säkert avstånd. Inte jättemodigt, men väldigt gulligt. =)

Imorgon uppträder komikern Pablo Francisco på Teatern här i Halmstad. Hade så gärna velat gå och titta på honom! Tror det kommer bli riktigt roligt. Men tyvärr är det ingen som vill/kan/har råd att gå med mig så det blir inget. Känns ju inte så roligt att gå själv. Finns massor med saker som jag inte skulle göra själv, som att dricka kaffe till exempel. Det klarar jag inte heller av. Kaffe måste åtnjutas i sällskap av andra. Så är det bara.

Nej, börjar faktiskt bli lite trött nu. Har varit en lång dag. Både varit i Växjö och fördjupat mig i Håkans tråkiga bok om "Socialpolitiska klassiker". Bara några sidor kvar att läsa, får göra det imorgon fm, för ikväll orkar jag minsann inte läsa mer.

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte dricka kaffe ensam!? Det funkar ju hur bra som helst :)



Skönt att dina fötter mår bättre och bättre.

Kram

2009-09-17 @ 02:29:24
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anders

Ästad gård kan vara något, vi hade tänkt ha någon form av fest där vid något tillfälle.



Ryktet säger att det inte är så dyrt samt att det finns sovplatser så det räcker och blir över. man betalar någon slant för att hyra och sen något per skalle tror ja!

2009-09-19 @ 10:07:05
URL: http://www.seasonsports.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0