smått nervös

Vilken vecka det har varit..
I fredags slutade jag tidigare på jobbet(UAE) för att jag skulle hälsa på världens bästa syster i Jönköping. Hade missade samtal på mobilen och meddelande på telefonsvararen. Visade sig vara ett RIKTIGT bra meddelande. Var på arbetsintervju för ett par veckor sedan, även om jag tyckte att det gick bra visste jag ju att de skulle prata med 6 personer till så man vet ju aldrig.... men för att göra en längre historia betydligt kortare; Jag fick jobbet!!!
Det är ett vikariat som varar tom sista september på Arbetslivsförvaltningen (ALF) här i Halmstad . Börjar redan imorgon. Vilket är roligt, spännande och riktigt nervöst på en och samma gång. Har fått den tjänsten som Tina gick på innan hon fick jobbet i Falkenberg, så jag har fått lite insiderinformation, så det känns ju bra. :)
Var lite jobbigt att behöva ringa till nuvarande chefen och säga att jag fått ett annat jobb. Både han och jag hade väl egentligen räknat med att jag skulle jobba på Flintan i sommar. Verkade som om han tog det ganska bra...

Jag och Simon var en runda på stan idag och shoppade lite nya kläder till mig. Behöver ju ha en "jobbgarderob" nu. *ler* Får bli lite mer shopping när nästa lön har kommit. =) Unnade även oss en mysig fika ute i solskenet. Fast det klart. Det hade varit ännu härligare om det inte hade blåst. Investerade även i ett set med handleds-, armbågs- och knäskydd. Köpte ju mig ett par inlines på rean i vintras (vad jag nu tänkte då, eftersom jag lovat mig själv att aldrig mer åka inlines). Och jag har lovat Simon att jag ska åka med honom så fort som vädret tillåter och jag har införskaffat mig adekvata skydd (varför jag nu lovade detta, jag är ju helt övertygad om att jag kommer se galet rolig ut när jag föröker mig på att åka och att jag kommer att ramla så mycket att det inte kommer vara roligt) så att jag inte ska slå mig helt sönder och samman.

Helgen i Jönköping då? Den var huur bra som helst. Var riktigt skoj att få träffa syrran. Var ett tag sedan sist. Blev lite god mat och vin på fredagen för att fira mitt första "riktiga" jobb. Men eftersom att båda hade jobbat hela veckan och var lite trötta slutade det med att båda somnade i soffan och fick en varsin tant-stämpel av vår kära bror. =)

Lördagen ägnade vi åt att gå en runda på stan. Blev inte så mycket inhandlat, men jag hittade ett riktigt snyggt halsband och två fina par pilgrimörhängen.  Och så hittade jag två jättefina matskålar till lilla Smilla. Kunde även konstatera att väldigt många av de som jobbar i affärer och på restauranger i Jkping är fruktansvärt otrevliga. Har aldrig blivit så dåligt bemött på så många ställen i samma stad förut.  =/

Söndagen tog vi en power-walk med Pollux. Konstaterade att det är en väldigt backig stad.. Väldigt backig! De första biten var ju inga problem, men mördarbacken i slutet av den timmes långa rundan sög ut mina sista krafter. Var ju ingen överraskning att jag hade träningsvärk och känningar i benhinnorna dagen efter. Men det kändes väldigt nyttig och duktigt av oss. Eftermiddagen roade vi oss med att flänga runt i lite olika större butiker. Var i djuraffären och köpte ett klösträd till min lilla kisse. Känns som om det enda jag har sagt till henne på sista tiden är "Nej". "Nej, där får du inte vara" och " Gå ner därifrån". Hon behöver ett ställe som är hennes, som har ett litet krypin och som gör att hon kommer upp lite och har utsikt över lägenheten. Och självklart är det bra att hon har ett riktigt ställe att klösa klorna på. Det intressanta var väl att de inte hade trädet i en kartong utan de monterade ner det som stod i affären och plockade ner det i tre kassar och en sopsäck. Ja.. så kan man ju också göra.. Det är inte rätt men....

Efter djuraffären var det dags för det obligatoriska besöket på IKEA. Var inte där inne särskilt länge, och det blev inte så mycket inhandlat. Men det är alltid roligt att gå en runda och kolla lite. =)

Har åkt på en riktig förkylning. Känns som om det inte var alls länge sedan sist.. men men.
Nej. Nu är det snart dags att försöka sova lite. Måste ju vara så pigg och utvilad som möjligt imorgon när det är första dagen på nya jobbet. =)

Kommentarer
Postat av: Anna - Anna's Australia

Nu vill vi ju ha rapport hur det gick och bildbevis på det beryktade katträdet :P



Kram

2010-04-18 @ 12:29:02
URL: http://tokfias.blogg.se/oz

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0