Smurf! =)

Jag vet att jag är sämre än sämst på att blogga. Har absolut inget att skylla på mer än att jag just nu inte tar mig tiden. Min favoritsysselsättning för tillfället är att somna i soffan. :)

Har varit fullt upp den senaste månaden. Jobbat i veckorna (givetvis), släpat på en otäck förkylning som höll i sig i nära 3 veckor och så har det hänt nått skoj nästan varje helg. :)

Började med att mambo var på besök. Var jättetrevligt. Mest lugnt. Åt fondue och annan god mat, en tur på stan och ett minibesök i Ullared. Mamma försedde mig med världens godaste the kakor och Bo hjälpte till att fixa lite i lägenheten. Jag stormtrivs verkligen i lägenheten. Den är så fin. :)

Helgen efter var jag hemma i Khamn på besök. Bara en snabbvisit och hann inte med så mycket mer än att träffa familjen. Inte för att det är så bara...

Sen har ju underbara Tina fyllt 25. I sedvanlig Tina-anda firades det ordentligt. Inleddes med 2 timmar på Arosfortet - Halmstads motsvarighet till Fångarna på Fortet, och avslutades med middag och fest. Mycket trevligt. Hade dock lite träningsvärk dagen efter. Men det var det ju helt klart värt. Är man otränad så är man.

Förra helgen var Anna och Sajmon på besök, blev en lugn helg av att bara umgås och ha det trevligt. Har ju hänt endel sedan de såg lägenheten sist. Så det var riktigt kul att få visa vad som hänt. Har jag sagt på senaste tiden att jag älskar min lägenhet? *ler*

Så var det ju nyss helg igen. Den här gången var det Richards tur att fylla jämt. 30 år är minsann värt att fira. Startade kvällen med middag på Verona för att fortsätta hem till födelsedagsbarnet. Var riktigt kul och så var det ju lite nya ansikten me.

Hade världens otursvecka förra veckan. Eller ja, det kanske inte var så mycket otur som det kanske var att jag är naturligt klantig. Eller har en nyfikenhet på livet och vill inspektera saker på nära håll? Ta måndagen som exempel. Kanske var det bara så att jag ville inspektera badrumsgolvet från ett fågelperspektiv? Utförandet var kanske ingen tio poängare då jag störtdök i badkaret och landade framstupa över badkarskanten. Bara för att jag inte hade flyttat handdukarna som jag brukar... Resultatet? Det var iaf inga brutna ben, men dock två saftiga blåmärken på undersidan av brösten. Lite mindre Emma, lite mer klantig smurf? Lagom till den värsta självömkan hade lagt sig bestämde jag mig för att ta en närmare inspektion av lokaltidningen. Trots allt så har jag ju en mycket trevlig journalistvän som jobbar för ovan nämnda blad. Även om tidningen är ganska trevlig, kan jag upplysa om att den inte fungerar så bra att peta ögonen med. Snälla fråga mig inte hur jag lyckades. På nått vis flög en tidningskant upp i höger öga när jag lyfte katt och tidning samtidigt och förmodligen lite okontrollerat. Sved lite, svor lite. Sköljde och tänkte att det går nog över till imorgon. Ack så fel man kan ha. Vaknade på morgonen med ett svullet knallrött öga. Ni vet att man brukar ju prata om att det känns som grus i ögonen? Här snackar vi inte grus, här snackar vi mindre sandlåda bakom ögonlocket. Rann gjorde det oxå. Tror jag hade vätska för en mindre insjö bara under tågresan till jobbet. ;) Just ögon känns ju som känsliga saker, så jag lyckades mygla mig in på en privat vårdcentral i Falkenberg. Kunde flexa ut från jobbet och få saken kollad. Visade sig vara en mindre rispa på hornhinnan. Jag som aldrig skadat ögonen innan tyckte ju det var lite oroväckande med farbror doktorn gav mig en ögonsalva och sa att jag  borde känna mig bättre redan nästa dag. Vad ska jag säga? Mirakelsalva! Kände mig lite bättre redan på kvällen och två dagar senare var ögat nästan vitt igen. Nu har det ju gått några dagar och ögonen känns i stort sett återställda. Märkligt att något så känsligt kan läka så bra...

Snart har mars månad gått den med. Galet. Det innebär att jag bara har några få dagar kvar på mitt jobb innan jag ska byta sektion. Har så mycket att avsluta och fixa med innan fredag. Förmodligen därför som jag inte kan sova. Vaknade halv 2 och var klarvaken. Gav upp efter två timmars snurrande och försökte vara lite kreativ istället. Har början till huvudvärk nu, men känner mig inte märkbart trött. Dumt. Förmodligen kommer jag vara helt slut vid 6-7 tiden...Tur att jag fortfarande blir pigg av kaffe och koffein. 

Glömde nästan berätta. Jag har fått bonusföräldrar i Halland. Fick förklarat för mig i förra veckan att jag blivit adopterad. :) Gittan och Barbara i receptionen på jobbet har bestämt sig för att bli mina extramammor. Haha. De är så söta. Sen tyckte Wolf när han hörde detta att han kunde ställa upp som extrapappa. Inte varje dag man får tre extraföräldrar. *ler* Smidigt för dem att ta på sig en sådan roll när försörjningsansvaret sedan länge är ett minne blott. :p

Nej, nu börjar det bli galet sent. Eller tidigt om man hellre vill se det så. Ska göra ett sista försök att få lite sömn innan jag ska kasta mig över dagens arbete. Känns som om jag jobbar och jobbar, men högen med arbete minskar aldrig. Märkligt och frustrerande. Hoppas iaf jag hinner avsluta allt så jag kan lämna över jobbet på ett snyggt sätt.

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad gjorde du uppe vid taket? haha... stackare! puss!

2011-03-31 @ 18:11:34
Postat av: Tina

hej gumman

Jag blev den 6000:e besökaren på din blogg!



puss

2011-04-13 @ 21:57:57
URL: http://seasonsports.se
Postat av: Anna - Swaussie

Jag saknar dina blogginlägg syster yster! Kanske vi ska jobba på en ny design som skapar lite blooglängtan så du börjar knappra lite roligt inlägg igen. :)

2011-05-09 @ 10:23:51
URL: http://swaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0