en lugn helg

Lördag kväll och jag sitter här i min ensamhet och bara slappar.
Det är stunder som denna som jag saknar Tuss. Min (eller familjens det varierar när det pratas om henne) älskade gamla brunmaskade Birma. Hon är så söööt! Men hon är gammal, 14 år. Så dels tycker jag det skulle vara elakt att flytta på henne från ett stort hus till en liten lägenhet. När hon bodde här tidigare i år (några veckor), ville hon jämt utforska korridorererna, något som jag inte tyckte var lika spännande som hon... Sen så är det inte så lätt att ha katt när man inte kan fixa kattvakt (jag vet att Evelina ställer upp, men så vet vi ju inte om Daniel är allergisk eller inte. Dumt att exprementera med nått så långhårigt). Men som sagt. Hade varit mysigt med en katt eller två...
Har ju en favoritras sedan länge, Ragdoll. Dom är så söta! *drömmer*
klicka på bilden för att se ragdollkattungen i större format

På tal om mysigt. Hade en romantisk middag för två med Eve igår. :) Blev bjuden på supergod planka. Värsta lyxen. Drack vitt vin till och bara mådde bra. Tack tjejen! :)
Hade verkligen anledning att fira me. Tenta-beskedet kom som ett brev på posten (på riktigt) och för första gången under min Högskoletid fick jag ett VG på en tenta, vilket leder till VG i hela kursen. Känns sååå bra! Är ju inte helt fel att det handlade om juridik heller så det inte var en flumkurs. :)

Kan inte klaga på min dag idag heller egentligen. Fick följa med Tina och hennes kusinbarn (?, jag är sämst på att hålla reda på släktförhållanden) Tilde 6 år och Teo 3 år, till Sannarpsbadet. Hade riktigt skoj, även om Teo var lite feg i början och inte ville göra något men sen tuffade han till sig och vågade prova och insåg att det inte var så farligt utan bara roligt. Tilde var ganska modig direkt hon, men vågade mer och mer hon oxå.
Så mysigt med barn. Men några timmar på badet var ganska energikrävande även om det var skoj. Var glad över att jag inte hade några stora ansträngande planer för helgen. Man kan ju bara tänka sig hur tröttande det är att vara förälder på heltid. Det slog mig faktiskt oxå när jag gick där med Teo i handen. Han hade kunnat vara min. Helt otroligt är det ju inte. Få barn när man är 20 är ju inget extremt... bara det att det inte är någonting för mig. Tur att jag insåg det för länge sedan. Älskar däremot lånebarn. Det är lagom betungande för mig och ger mig en tillräckilg barndos.*ler*

Imorgon är det söndag och eftersom jag har tagit det så lugnt idag så hade jag tänkt använda iaf några timmar till att plugga. Borde inte vara helt omöjligt, krävs bara lite självdiciplin. :)

Höll på att glömma. Har shoppat. Fick lite pengar när jag fyllde år. Hade lite alternativ vad jag skulle använda dem till men beslutade mig tillslut för att köpa en klocka (eftesom jag inte har nån innan..haha) som jag velat ha huuur länge som helst. Vet att jag önskade mig den förra julen. Har trånat efter den sen den började säljas. Axcent Dream. Givetvis i svart. Har läst någonstans att den stora varianten (som jag köpte, älskar stora klockor) tydligen ska vara ett herrur, men det känns som om den kille som bär en sån klocka verkligen har bejakat sin femina sida. Personligen tycker jag att den är typiskt tjejig. Fast som sagt så älskar jag den endå. :) Den kommer i massa andra fina färger (grön, rosa, brun) samt metall (silver , guld), men jag kan ju inte hjälpa att jag trivs så bra i svart...

klicka bilden på att få se skönheten i större format

Uhh. Precis avlutat min kvällsmat. Korv med bröd. Denna veckan har jag för första gången på flera år ätit korv frivilligt. Det värsta är att den enda anledningen till att jag köpte hem två burkar bullens var att det var billigt. Billig mat är bra. Jösses vad jag sjunkit lågt. Nej, tacka vet jag sojakorvar. Det är i alla fall gott!

Nej. nu ska jag plocka fram mitt lördagsgodis (nej, jag är inte för gammal för det än), leta upp en film och bänka mig framför det fantastiska lådan resten av kvällen. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

hej hej,
Grattis till det bra tentaresultatet!!
ps. klockan är skitsnygg!
kram kram /Linda

2007-10-20 @ 23:21:29

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0