betong

Idag är en sån dag då ingenting verkar gå rätt. Känns som om jag sprungit rätt in i en betongvägg. Massivt motstånd..

Har varit på studiegruppsträff i Halmstad idag. Det som var bäst med det var väl att vi var klara till lunch. Pratade lite om papret som ska vara inne nästa mångar. Har börjat spåna lite, men det går inge bra. Vet att jag skriver bäst under lite tidspress, men den här gången vet jag inte ens hur jag ska börja. "Definiera och problematisera social utsatthet". Vaddå problematisera? Visade sig att vi hade tolkat det olika, så nu vet jag inte vad jag ska tro är rätt eller hur jag ska skriva... Sen var det ju det där med uppsatsen som vi ska skriva nästa termin. Vårt första ämne blev godkänt av handledaren men inte av examinatorn (eller vad han nu är). Vårt andra ämne som definitivt skulle bli godkänt visade sig vara snarlikt med vad några andra i Halmstadgruppen skulle skriva (vi hade missat att de bytt ämne). Så frågan är om vi vill skriva något som inte är samma, men inom samma område, eller om vi måste tänka om ytterligare en gång?!?

Så var det ju det där med fältstudien me. Vi har ringt, pratat med folk, blivit lovade att de ska ringa tillbaka, ringt och lämnat meddelande och ringt lite till. Allt utan framgång. Nu är det inte så många dagar kvar att välja på och vi kan svara på om vi får redovisa senare eller inte. *suck*

I slutet av denna månaden ska vi han en muntlig tenta, kommer få ett fall med frågor till (kan bara gissa oss till hur det kommer att se ut), sen får vi "hela" 5 minuter på oss att förbereda oss på. Vi får inte ha varken böcker eller anteckningar med oss och frågan kan handla om någon av de 6 olika grupperna i från någon av våra 8 böcker. Känns ju bra att de ger oss så klara och lätthanterliga instruktioner. Det enda som känns positivt är att man "äger" en fråga och så får man kommentera på två andra frågor. Så sabbar man sin egen fråga kan man fortfarande visa sig lite duktig på de två andra. Man ska vara glad för det lilla...

*Gaah* Vad jag inte tycker om skolan just nu. Är så trött och less på allting just nu.
image178

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0