Lucia i Lund...

Nu sitter jag i Ninas lilla studentrum nere i Lund. Har tagit det jättelugnt idag, vilket har varit jättemysigt. Ätit god linssoppa, snackat och bara slappat. :)

Igår var vi på Karlifornien-sittning (bara folk från Karlifornien å så vi) på Krischanstad Nation. Nina har varit engagerad i utbytesstudenterna den här terminen och lärt känna massa nytt folk därigenom. Anyway, så fick vi möjligheten att vara med på deras sittning. :) Utklädda enligt temat skulle vi me vara. Tycker att vi var jättesnygga! Nina var Paris Hilton (that's hot!) och jag var lite gay (byxor, linne, väst, slips och riktigt buskiga & målade ögonbryn). ;)
Blev serverade en jättegod trerätters middag:
  • kräftsoppa
  • lax med klyftpotatis och ärtsås (som hade ngt fint franskt namn)
  • rulltårtsbakelse med kiwi och grädde.
Tyvärr spelade de inte så bra musik så jag och Nina gick till Helsingkrona där det var 90 tals nostalgi. Och det var VERKLIGEN nostalgi. Alla gamla låtar som man inte hört på evigheter (samt nån låt som jag missat men som Nina kände igen). Tom de låtar som man avskydde då var roliga att få höra nu..som tex Vengaboys. Vad jag avskydde Ibza låten. Kommer ihåg hur irriterad jag var på syrran som alltid gick å sjöng på den. Helt plötsligt har det gått så lång tid att man blir glad över att höra den och känner att man verkligen vill dansa loss. Haha. =)
Hade en superrolig kväll, men var trots det duktiga och var hemma redan kl 1. Måste ju tänka på att man ska orka med den här kvällen oxå (man är ju inte 17 längre). Idag är det ju Lucia och det ska firas! Förfest i Ninas korridor och sen ska vi till VG's och Halland efter det. Ska bli RIKTIGT skoj! Hoppas ni me får en riktigt härlig Lucia. =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter ju som om du har haft en lyckad helg :) Härligt! Nu är det inte många dagar kvar tills julledigheten. Min nedräkning har börjat. Vi får prata senare...köra julklappskollen och se så att allt är klappat och klart :) Kramis

2008-12-15 @ 07:36:58
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: hahahhahah

var du lite gay!!! har du snus lol lol lol

2008-12-17 @ 23:31:26

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0