Nu är det slut...

Sitter i min lilla lägenhet och försöker sortera tankarna och organisera kvällen och morgondagen. Går inte helt bra då huvudet är tungt. Vissa svårigheter att andas samt påbörjad halsont. Det är oundvikligt, jag kommer att bli sjuk eller rättare sagt så är jag nog sjuk. Har inte tid att vara sjuk. Ska åka till karlshamn imorgon och har massor som måste fixas innan jag åker, sen vill jag ju inte vara dålig när jag väl kommer hem... Fast å andra sidan. Passar det någonsin att vara sjuk? Det är ju ingenting man direkt längtar efter.

Har varit en intensiv vecka. Har haft två skoluppgifter att skriva varav den ena var riktigt svår. Skulle skriva om min personliga utveckling under praktiken. Blev okej tillslut. Den andra uppgiften var en praktikplatsbeskrivning så den var inte så svår. Allt som allt har det iaf kostat många grubblande sömnlösa timmar. Var i skolan idag och redovisade uppgifterna, skönt att ha det gjort. Som vanligt var det trevligt att få träffa alla och få höra hur de har det.

Hade min sista jobbdag på Althea i onsdags. Känns konstigt att det är slut nu. Tänkte att jag skulle praktisera så himla länge, men det har gått jättefort. Har verkligen trivts där och kommer sakna både personalen och jobbet.  Sista dagen blev jättebra.  Hade möte med mina handledare på morgonen och pratade lite om allt möjligt. Hade några timmar ledigt att vara lite social. Althea bjöd på lunch och hela personalen var med (utom Gunilla som var sjuk); räkmacka och ris a la malta. Jättegott! Sen höll Kristina & Jan (mina handledare) ett "tal" och överlämnade en present till mig som var från alla. Det var ett jättefint halsband från OCK! Enkelt och utan en massa lull-lull. De har verkligen förstått sig på mig. :)
Sen hade de skrivit ner en egenskap som jag har för varje bokstav i mitt namn. Kändes som om de verkligen tänt efter och det kändes verkligen äkta. Lyckades imponera på dem genom attt förstå ordet Trankil. :). Höll ett väldigt litet "tacktal" jag också. Blev jätteglad och berörd av alltihopa. :)
  
klicka på bilderna för att se bilderna större
Marianne (avdelningschefen) överraskade med att dela ut julklappar. Fick en jag oxå. *glad* Med tanke på de besparingar som kommer att ske i kommunen 2009 fick vi ett varsitt "krispaket". :)
Ser ni vad det är? Det är en chokladkartong (piggar upp och gör en glad) en ficklampa med dynamo (lyser upp i mörkret) och en huvudmassagepryl (för avslappning). :)
   
Smart det där med dynamo, då behöver man aldrig oroa sig om batterierna funkar eller inte.  Har en liknande ficklampa som jag fått av mamma, men den här var mycket mindre. Tom mindre än min telefon... Fast det klart. Min telefon är ju lite mer slimmad. :)
 
Den här är sådär otäckt skön. Får gåshud men samtidigt är det härligt. :)

Bjöd på fika på eftermiddagen. Hade bakat en chokladkolapaj som blev riktigt lyckad. Tur var väl det eftersom jag la ner både kärlek och en massa tid på den. Passade på att baka snickers till oss samtidigt och det gick inte lika bra. Snickersern blev goda men det kostade en massa frustration och ilska innan det blev bra. Priset blev även en förstörd slickepott (även källan till en hel del av ilskan). Den lixom smälte. Var är en spoonula när man behöver den? *ler*

Nej, nu ska jag försöka slå in lite julklappar innan det är dags att sova.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är den skön! Huvudmassageprylen. Vi köpte 2 stycken på festivalen i somras. Har en varsin så vi kör kombomassage...hi hi ih

2008-12-19 @ 07:24:12
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är så flitig. Du måste sova ibland också! Kul att praktiken känns lyckad. Läser gärna det du skrev om din personliga utveckling :)



Syns på tisdag.

Kram

2008-12-19 @ 07:48:47
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0