Alla Hjärtans Dag

Finns så många som menar att man inte borde fira alla hjärtans dag. Att det bara är ett kommersiellt jippo. Ytterligare ett sätt för affärerna att tjäna pengar på. Visst har det blivit större de senaste åren (som med allt annat). Och självklart så ska man älska folk hela tiden och inte bara en gång om året. .Men det är en bra dag att påminna sig själv om att man borde berätta för de människorna som man älskar att man faktiskt gör det.  En dag att säga det man tänker resten av året...
Vi svenskar är överlag så himla dåliga på att säga till folk att "det där var bra", "vad jag tycker om dig", "du är underbar", "vad fin du är" eller "jag älskar dig". Man tycker och tänker sådana saker så många fler gånger än man säger det rätt ut. Kan inte påstå att jag själv är så bra på det som jag borde.
Har varit hundvakt till nallebjörnshunden Bianca. Mysig som bara den är hon. Trevligt att Hanna kom upp och fikade me. :)
Träffade Marie en stund idag. Tog en runda ut i solen. Var underbart väder. Soligt och friskt kyligt.  Pratade massor. Idag hade hon fått veta att en av hennes klasskompisar dött efter en tids sjukdom. 25 år gammal. Det får en att tänka till. Att man borde värdesätta det man har bättre.


image93

Sänder er alla som läser detta MASSOR med KÄRLEK!!! :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej emma! Vilket fint o gulligt inlagg! skickar massa karlek tillbaka till dig! puss!

2008-02-16 @ 06:45:25

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0