Rörigt

Kanske inte är meningen att saker och ting ska bli som man har tänkt sig. Men tänk vad trevligt det hade varit om det inte jämt å ständigt kom en massa överraskningar.

Var i Gbg för å fira Jennies 26års dag i helgen. Gick en runda på stan på lördagen, men med tanke på bristen av pengar och kravet på återbetalning från försökringskassan valde jag att inte shoppa. Hittade dock en tröja på Zara för halva reapriset. :) Skulle gått ut på Valand, men hamnade på Trädgården. Inte alls som jag har förväntat mig. Kanske för att det var ett sällskap på 300 pers där som bestod av kostymnissar med fruar och att medelåldern var ganska hög. Det hela blev väl inte direkt bättre av att det snöade när vi skulle gå hem. Snöade!!! Jag vill ha vår Nu!
Fick iaf mina underbara Björk smycken i trä och "silver" som jag köpt billigt av Annika. Hade jag haft en digitalkamera (som jag VERKLIGEN önskar att jag hade) hade jag självklart lagt ut en bild på mästerverket. Men nu har jag inte det, så ni får klara er utan... :p

Var i Växjö måndag å tisdag. Sov hemma hos Tinas föräldrar i Ljungby. Supersnällt av dem! :) Mycket prat om praktiken som vi ska nästa termin nu. Men det är svårt-. Hur ska jag kunna veta var jag vill vara? Jag vet ju knappt något om någon av verksamheterna. Vad är roligast? Nyttigast? Smartast?

Hade tänkt åka hem helgen mellan den 15-19 feb, men nu har de slängt in en studiegruppsträff den 18e, så jag får ändra mina planer. Ska skriva ett paper v.8 och Anna försöker övertyga mig om att jag klarar av att skriva den hemma i Asarum. Hon vill nämligen ha sällskap (och hjälp) eftersom Mamma och Bo ska till Ao Nang i Thailand. Blev bestämt igår. De åker den 19e. Två veckor tror jag de skulle vara borta.
Alla åker till Thailand. Alla utom jag känns det som... :(

image88
värsta lyxhotellet som de ska de bo på...

Måste ju säga GRATTIS (igen) till syrran som fått jobb. Fick traineejobbet i Fagerhult (Jönköpingstrakterna) som hon sökt. Kommer säkert att bli hur bra som helst! Hoppas på att hon får jobba lite utomlands me, för då ska jag åka och hälsa på. :)

Har ägnat resten av veckan till att plugga inför litteraturseminariet nästa vecka samt att gruffa över att läraren inte kan svara mig om jag får byta grupp eller inte. Okej, han är magsjuk. Men jag behöver veta!!! Jag gillar inte att vara ensam från Halmstad i en grupp. Går inga bussar mellan Växjö-Halmstad så sent och alla känner väl till vilka roliga priser SJ har. Som om jag inte haft tillräckligt med otur den här månaden????

Nu är det iaf snart helg. Måste plugga massor. Ska bli så spännannde.. Lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0