Work all day, party all night

Som väntat har det blivit en ganska intensiv helg.. Steg upp tidigt i lördags för att kunna åka till Karlskrona eller eg Jämjö. Var underbart att åka motorcykel, precis som väntat.. :) Sen blev det ett antal timmars pluggande. Hade en laptop, så vi kunde sitta på altanen, vilket var superhärligt, men det var för soligt för att kunna ha datorn i gräset. Solen bara reflekterades i skärmen. :( Kanske inte så man helst vill tillbringa en solig helg, men vad gör man. Måste man så måste man... Bara att hopaps på fler soliga helger framöver.

Tycker iaf att vi var riktigt duktiga. Det gick långsamt, men vi gjorde ett bra jobb (tror jag iaf) Blev många samtal med Tina i Halmstad, men jag tyckte vi löste den knepiga situationen på ett bra sätt och delad upp arbetet fint.  Evelinas familj var helmysig och trevlig, precis som väntat. :)  Pausade lite i arbetet och tog ett dopp i en insjö (jag å namn). Var riktigt skönt. Nästan så jag kan sträcka mig til att säga att det var varmt. Men bara nästan... :)
Var ute på kvällen. Förs hemma hos en av Eves kompisar, Hanna ,och sedan på Nivå. Mycket trevligt. Kul att träffa lite fler av Evelinas kompisa och folk som hon brukar prata om/med. :) Fick även se Playbar en snabbis samt PM. Nice med lite rock. :) Eves pappa var en riktigt ängel och hämtade oss i stan så vi slapp vänta på bussen.

Steg upp tidigt (nio) idag me för att kunna sätta oss med arbetet. Klippte, klistrade, rättade, fixade och donade. Vi har fortfarande arbete kvar att göra, men jag tror/hoppas att den värsta biten är gjord..
Första jobbdagen imorgon (håll tummarna för mig) så det blir till att sita med uppsatsen måndag och tisdag kväll...
Tog tåget hem på em. Men hann inte vara hemma så många timmar innan det var dags för nya äventyr. :)

Jonas hämtade upp mig för en tripp till Mörrum där det var dans. Orkestern var inte särskilt bra (sämre än vanligt vill säga) men folket gör kvällen. Var tillräckligt med dansfolk för at det skulle bli en toppenkväll. Tom Millan & Bengt var där. Har nog inte träffat dem sen förra sommaren. Jag var lite stel i början, var trots allt nästan ett år sedan  jag dansade sist. Men det sitter någonstan i mig. Det är som att lära sig att cykla. Det kan gå lite vingligt i början, men har man väl lärt sig det så kan man det resten av livet. :) Har verkligen saknat att dansa. Måste ta mig ut lite oftare i sommar. Det är ju så ROLIGT! Nu är jag så där härligt trött. Ska bara föna håret sen ser jag fram emot att få krypa ner under täcket. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lycka till på jobbet snäckan!

Ni kan väl komma ner o grilla någon kväll?

2008-06-09 @ 08:25:43
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Walle

Hej Ems. Kommer vara i Khamn v 29. Då nån gång kanske? Krams!

2008-06-14 @ 00:41:39
URL: http://kool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0