läge för förändring

Vet inte varför, men helt plötsligt har jag blivit så sugen på att göra om i lägenheten. Kan vara syrrans allt prat om vilka fina saker hon ska inreda sin lägenhet med som har gjort det. Det var som om den nya tv-möbeln fick mig att känna att det faktiskt går att göra saker. Jag började se mig om och fundera på hur man skulle kunna göra för att få det mysigare och trivsammare. Har jättelänge haft en mental spärr som sagt att i min lilla lägenhet går det inte att göra så mycket med. Det får vara som det är. Men det går ju faktiskt att göra mängder av saker!
När jag var hemma sist tittade jag och Anna på jättefina fönsterlampor, hittade två lampor som jag gärna hade haft. De var enkla men såå fina. Faktiskt inte jättedyra heller. Hade nog gjort massor för fönstret.
Hade en supertrevlig fika med Tina i måndags och då satt vi och pratade lite lampor och konstaterade att det faktiskt går att ha en taklampa. Av någon anledninga har det kännt som om det inte var ett alternativ. Har en ganska ful,men otrolligt billig, uplight nu som ger ljus åt hela rummet, precis som det var tänkt. Men nu har jag konstaterart att jag istället faktiskt skulle kunna leta efter en snygg taklampa som lyser upp rummet och en snygg läslampa att ha vid fotöljen. Jag tror det hade kunnat bli riktigt snyggt! Måste börja titta på lite lampor... :)
En annan sak som jag verkligen vill ha är en snygg hallmatta som sträcker sig genom hela hallen, förbi alla garderober. Tack vare att Anna introducerade mig för Pappelinamattorna när jag var hemma har jag blivit riktigt sugen på att köpa en sådan till hallen. De är snygga, lättstädade och vändbara. Kan det bli bättre??? Har hittat 3 mattor som känns som mest aktuella till hallen. Vill ha en svart matta som kontrast till de vita garderoberna.

Siri metallic svart, Svea metallic svart, Alve svart/vanilj
klicka på bilderna för att se dem större

Känner mig verkligen inspirerad att fixa, köpa nytt och förändra. Nu saknas bara en sak, samma sak som alltid. Pengar...

Kommentarer
Postat av: Tokfia

å va roligt att det smittar...inredningsintresset! kram

2008-03-07 @ 12:41:28
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0