Middagsbjudning

Hade en så mysig lördag igår!
Kanske inte världens roligaste em med tvätt och städning, men det måste ju göras det med.. :)
Men på kvällen var jag bjuden till Evelina & Daniel på fin middag. Simon hade på förmiddagen skrivit sin tredje tenta den här veckan, den sista för den här perioden och skulle därför på tentafest med några klasskompisar.
Så det blev värdparet (hmm. vad vuxet å lite övermoget det låter), Tina & Anders och så lilla jag.
image160
Kvällen till ära hade Eve gjort tre-rätters;
Fördrink. :)
Förrätt: Skagenkanapé (en klassiker, alltid gott)
Huvudrätt: Ryggbiff med Hasselbackspotatis och rödvins & ädelostsås (rikigt gott trots ädelosten)
Efterrätt: Fryst cheesecake med ananas (En favorit kan äta huuur mycket som helst..)

Det var såå gott och så lyckat! Tack E&D!

Drack även ett glas vin till maten, vilket var riktigt gott. Men tod det lugnt resten av kvällen. Hade inte ätit några verktabletter varken fredag kväll eller på hela lördagen men kände att med tanke på mängden tabletter jag intagit de senaste veckorna vore det smart att ta det lugnt. :)
image159
Resten av kvällen bestod av prat, melodifestivalen, gissningslek ang melodifestivalen och ännu mera prat. :)
Med andra ord en riktigt lyckad kväll.
image161
Hade inga direkta åsikter om vem som borde ha vunnit, tror inte någon av bidragen har en chans i Eurovision egentligen. Men det kändes ganska självklart att Charlotte Perrelli skulle vinna. Hon är duktig och det var en stak låt. Den har faktiskt blivit bättre och bättre för varje gång jag hört den. Fick lite gåshud av Sanna Nielsens power-ballad, bröderna Rongedal hade ju väldigt mycket energi och jag gillar BWO:s låt (men det är ju inte första gången) men för övrigt blev jag inte så imponerad av de andra låtarna...

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Vilken analys :) Kul att ni hade en trevlig kväll! kram

2008-03-17 @ 09:01:24
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0