Indiana Bulls!

Blev lite besviken på hela kvällen igår...
Har ätit på Bulls innan och varit riktigt nöjd. Men igår satte vi oss på uteserveringen. Det tog 20 minuter innan någon kom och tog vår beställning (hade förmodligen tagit ännu längre tid om inte Simon gått och sagt till) Aiolin smakade nästan ingenting, absolut ingen vitlök och hamburgarna (som var jättegod förra gången jag åt en) smakade alldeles för mycket peppar. Kanske kan vara så att Bulls är bra på inneservering men kass på uteservering och mycket folk på en gång... ? När man betalar så mycket pengar förväntar man sig endå att det ska vara fantastiskt gott, inte bara sådär..

Sen var det ju dags för filmen. Är inte ett jättefan av Halmstads biosalong. Fast å andra sidan är det inte så lätt att göra mig nöjd på den fronten då allting jämförs med bion i Bromölla. Sen blev det lite strul med biljetterna. Men det var bara för personalen var lite klantiga, fast det löste sig gansa smidigt endå. :)
Tillbaka till filmen; Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skulls. Gillar verkligen de gamla filmerna och jag var medveten om att en uppföljare skulle ha svårt att komma upp i samma klass. Jag tyckte om den, den var klart sevärd. Men jag blev inte helt imponerad... Hade kunnat se den hemma lika väl.

Jag ger den 3 piskor av 5 medan Simon ger den 4 piskor av 5.

- Gillade inte riktigt Cate Blanchets insats som ryska. Hennes starka karakteristiska "sagan om ringen-röst" bröt igenom lite då och då och hon tappade den ryska dialekten.
- Hade liiite svårt att köpa "the janitor" från Scrubs som seriös FBI agent. (vilket iof bara handlade om max 5 min av filmen)
- Tyckte orm scenen var lite krystad. Måste det vara en orm med bara för att han inte gillar ormar?
+ Reageade lite i början på hur gammal mr.Ford har blivit, men det tog inte så lång tid innan jag vande mig. Han har ändå åldrats med stil och har samma kaxiga charm kvar.
+ Filmen hade en hel del komiska moment i sig. Samma gamla Indiana Jones anda som i de tidigare filmerna. Det gillade jag. :)
+ Gillade att Marion kom tillbaka och att det var samma skådespelerska som spelade henne.

Summa sumarum. En helt okej film, men den var enligt mig inte alls lika bra som de tre "orginal" filmerna


Kommentarer
Postat av: Anna

vilken liten filmrecensent du är ;) Blir inget biobesök för att se den filmen för min del då.

2008-05-31 @ 09:16:13
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Nina

+ Shia LeBoeuf är assnygg!!! =P

2008-06-01 @ 22:07:33

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0