En intensiv helg...

Så var det snart måndag igen... precis som många andra helger har den här helgen gått galet fort. Begav mig söderut i fredags för att åka hem till lilla Karlshamn. Nej, nu ljuger jag, för jag har faktikst tillbringat mest tid i ännu mindre Asarum, hemma hos mamma. =)

Hade avslutning på månadsprogrammet i fredags. Kommer att sakna det samtidigt som det känns jätteskönt att få återgå till "det vanliga" jobbet på Althea. Det tar på krafterna att sitta som observatör. Sen är det så att allting som händer och sker i gruppen givetvis har påverkat mig. Har varit riktigt trött nästan varje dag efter att jag kommit hem från jobbet. Hade världens roligaste avslutning med dem iaf. Drack kaffe och åt tårta till lite sång, spex och annan underhållning. Skrattade så jag grät.. =)

Gick direkt från jobbet till tågstationen. Resan gick bra. Bytte i Hässleholm men var tvungen att byta vagn i Kristianstad då det visade sig att de skulle koppla bort några vagnar. Högtalarutropet löd ngt i stil med "Kristianstad kommer vara slutstation för delar av tåget då vi ska koppla av ett par vagnar. Om du hör det här meddelandet och ska åka vidare ber vi er att sätta er i en av vagnarna längre fram." Jaha. Så trodde man att man kunde koppla av och tänka på annat tills man kom till Khamns station, men inte då. Då måste man ut å ränna och leta upp en ny sittplats... =) Tur att jag inte hade så mycket väskor och annan packning, för då hade det varit lite jobbigare och lite svårare att ta det så lättsamt... .
Kvällen bjöd på Stuffafest (avslutningsfest på danskursen; bugg och foxtrott) i Bellevuparken (som de har gjort om jättemycket!). Har inte dansat sen i somras så jag såg verkligen fram emot det (var även en stark anledning till att jag åkte hem just denna helgen). Var roligt. Helst att få träffa alla gamla vänner och stuffaledare som jag inte sett på evigheter. Fick dansa iaf. Sen kände jag mig lite ringrostig och stel (mycket stel) och kunde konstatera att min kondition har försämrats avsvärt. För andra gången bara den här veckan konstaterade jag att nu är det VERKLIGEN dags att ta tag i mitt liv igen. På riktigt den här gången. =) Men ni anar inte vad som hände! Kände igen en person när han gick förbi mig. Hann inte riktigt se vem det var första gången och tänkte inte så mycket mer på det. Men så när jag dansade lite senare och såg honom igen så insåg jag vem det var... Per Björkhem! Min mentor på högstadiet och inte någon favorit direkt. Drog skämt som:
P: -Emma. Vad är det för skillnad på dig och en tunna skit?
E: -????
P: -Tunnan! Moahahhahahahaha!

Han tyckte att han var jätterolig, jag tyckte han var otroligt korkad och blev arg på honom. Han trodde jag skämtade när jag var arg å sa saker som "Emma är så rolig" till Nina vilket gjorde mig ännu argare... Jösses, vilka minnen. Eller när han tvingade hela mentorsgruppen att åka hem till honom på "friluftsdag" i Snöffleboda. OMG!
Roligaste var väl att efter nästan 10 år (oj, kan det verkligen stämma? Var det sååå länge sedan?) såg han PRECIS lika dan ut. Samma frisyr och samma (eller åtminstonde likadana svarta jeans). Största skillnaden var väl att han hade en blå tröja ist för en svart. Inte så att jag är arg på honom längre, och han leder inte ens ligan över sämsta lärarna som jag har haft. Det är svårt att slå stjärnorna på Väggaskolan (!), men jag kan ju inte påstå att jag blev så värst glad att se honom heller. Mest chockad. Tur att han inte såg mig, för jag var inte helt sugen på att prata med honom...

Tillbringade lördag eftermiddag hos mormor. Så kul att se henne igen. Hon är så söt! Hade riktigt mysigt. Satt och pratade och hade lite eftermiddagsfika. =) Sen gick jag hem för att umgås med MamBo en stund. Åt en god middag och hade det jättetrevligt. Har knappt berättat för någon att jag skulle hem den här helgen då jag planerat att bara ägna min tid till dansen och familjen. Är ju snart jul och då kommer jag ju vara hemma lite fler dagar. Fast jag gjorde ett undantag. Var ju tvungen att få träffa underbara Rasmus. Han kommer att flytta innan jag kommer hem nästa gång och det är ju inte direkt till grannbyn han ska flytta utan till Skellefteå, så det är ju en bit. =(  Men jag hoppas flytten går bra, att han kommer att trivas och att jag får möjlighet att komma och hälsa på honom. Har ju även blivit lovad en skotertur. =) Är iaf glad över att han hade tid att komma inom och snacka lite innan han började jobba i lördags. =)

Idag så följde jag med mamma ut på en promenad med Kenzo. Trots att det var kallt så var det riktigt härligt. Sen på em har jag ätit middag med pappa. Gissa var vi var och åt? *trumvirvel* Terassen! Haha. Med andra ord ingen stor överraskning. Inte så att de inte har god mat där, för det har de. Men det är ju inte så spännande eller nytänkande. Sen drack vi lite kaffe och tittade på tv hemma hos pappa. Tågresan hem gick smärtfritt men jag är ganska trött nu...

Kommentarer
Postat av: Nina

Per! hahahaha



:)

2008-11-30 @ 21:55:33
Postat av: Anna

Vilken helg...puh...trött bara jag läser om den! Den där Per verkar vara en tunna skit. Träffar jag honom ska jag tala om det för honom :P Puss på kram

2008-12-01 @ 18:17:47
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Walle

Tack så mycket Emma! :D

2008-12-01 @ 18:39:16
URL: http://kool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0