kall, trött och fattig...

Kallt som attans ute. Märks att vintern är på väg. Fast det klart. Jag har det hellre såhär än en massa regn och blåst eller äckligt snöslask. Har man bara varma kläder så klarar man sig faktiskt ganska bra. Fast jag hade behövt ett par riktigt varma praktiska vinterkängor. Bara det att det inte är så roligt att lägga pengarna på. Men det känns som om det kommer att behövas i vinter om det här vädret ska hålla i sig..Varnade för värsta snöovädret på nyheterna ikväll. Får väl se hur det ser ut  utanför fönstret när man vaknar imorgon...

 

 Idag har jag varit på året första julmarknad. Wapnö julmässa. Wapnö ligger en 5-6 km utanför Halmstad och jag åkte dit med Evelina & Daniel, så mötte vi upp deras kompisar Silje & Markus där. Var faktiskt där förra året också, fast då regnade det och var ganska otrevligt. Bara vädret sätter ju stämningen ganska mycket. Var iaf riktigt mysigt, fast jag var ordentligt frusen när jag väl kom hem. Masa fina saker hade de, men eftersom det mesta var genuint hantverk så var det självklart priser därefter. Men jag handlade ett bröd, en julost samt ett sadelöverdrag i fårskinn till min cykel.=)  Fast det klart. Min julstämmning ökade ju inte ett dugg. Önskar nästan att jag tyckte om glögg. Det hade kanske fått mig att få lite julkänsla? Eller så är jag helt obotlig när det gäller det där med julen. Haha.

Var på kalas igår. =) Tinas Anders fyllde 25 så vi firade honom i Ljungby. Det var trevligt, men det var riktigt mycket folk där som jag inte kände, så jag måste erkänna att jag blev lite blyg... Har svårt för att slå mig ner bland massor med folk å bara börja snacka. Föredrar att "bearbeta" folk själva eller i mindre grupper. Men som sagt, lite nytt folk pratade jag med och alla verkade ha det bra. Vi (som i alla andra) vann även i den stora kampen "Vem kan slå Anders & Johan". Kanske inte var helt jämna förutsättningar, men det var riktigt underhållande. *ler* Bjöd på riktigt god smörgåstårta gjorde de också. =)

Har haft en grymt konstig vecka. Mina känslor har verkligen åkt bergochdalbana. Har varit ledsen, glad, irriterad, lugn, pigg och glad. Vet inte vad som har varit med mig. Kan ha varit pressen som har varit i gruppen och alla påtryckningar överallt ifrån som har påverkat mig. Folk har så mycket åsikter om hur man ska vara att jag ett tag glömde bort att känna efter vad jag själv tycker. Galet trött blir jag iaf av att känna så mycket... Hade iaf världens bästa avslut på veckan. I fredags, strax efter klockan hade ringt (första gången, sen brukar jag snooza en 3-6 ggr) så öppnas min lägenhetsdörr och in kommer världens bästa Simon. Med sig hade han nybakade frallor från Östras Bageri. Så vi hade en mysig och trevlig frukost ihop. Underbart. Levde på det resten av dagen (rent mentalt, hungrig blev jag igen några timmar senare som vanligt) Är jag morgontrött så är Simon grymt morgontrött. Det är inte ofta han är uppe före mig och ännu mer sällan händer det att han är piggare än vad jag är. Men det är alltid lika roligt när det händer och jag hade inte kunnat tänka mig en bättre fredag. =)

 

Förra helgen var inte heller så dum, för då var Jennie på besök. Hade en lugn fredagkväll. Gick på stan på lördagen och hittade massa fina saker som ingen av oss hade råd med, sen gick vi ut på Mårtensson på lördagen. Det har konstaterats innan (av mig och Nina) och jag konstaterade det igen. En kille som helhjärtat och seriöst sjunger med till schlagerlåter går inte att ta på allvar. Jag kan bara inte göra det... Haha.

 

Annars då? Händer inte så överdrivet mycket här. Är bara trött och seg när jag kommer hem från praktiken om dagarna. Men så är det ju när man ger 100% Snart dags att försöka sova så jag orkar med en ny vecka. Sista veckan på månadsprogrammet. Spännande, spännande...Och på tisdag så kommer csn pengarna! Inte en dag för sent...


Kommentarer
Postat av: Anna

Japp, du leder som sagt ligan "jag har varit på flest julmarknader" med hästlängder just nu. Men jag ska knappa in på dig till helgen (blir nog Vadstena då). Vad mysigt med nybakade frallor...sicken lyx! Pollux kommer aldrig med nybakade frallor till mig :P Morgonpigg skulle jag väl kanske inte säga att jag direkt är men idag steg jag faktiskt upp efter endast en snoozning så jag var uppe redan 05.30. Kändes lite märkligt :)



Kram på dig din lilla smurf!

2008-11-24 @ 08:55:26
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Nina

hej gumman, vad fina färger det var här nu. =) längtar tills du kommer ner, ska köpa sittningsbiljetterna snart, har du kommit på nått bra tema?? jag har några på gång annars ;)



kramar!

2008-11-24 @ 15:43:29
Postat av: Johanna

Men snäckan vad jag önskar att jag hade kunnat ge dig en bamse kram. Lovar göra det när ni kommer ner.



Puss gums

2008-11-25 @ 09:00:39
URL: http://mammajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0