Lite sliten men ganska nöjd med livet...

Sitter i min lägenhet i Halmstad och njuter av att vara ledig. Blev en liten min weekend hemma. Hade lite saker att fixa med...  Ska jobba igen på tisdag, så det är tillbaka till khamn som gäller måndag kväll.  Hade turen att få åka bil upp igår. Åkte med Ninas vän Katte å  hennes kompis Alma. Trevligt att ha lite sällskap och att slippa den extra tiden som tåget tar.Igårkväll var jag hemma hos TIna å Anders. Blev bjuden på planka. Alltid lika gott. Tinas vän Monika var me med. Blev lite snack, lite vin å lite slöande framför tvn. Mycket trevligt.. Precis vad jag behövde. :)

I fredags var det Ninas examensfest. Även där var det riktigt god mat och trevligt sällskap. Var både släktingar och vänner till Nina som var där. Å Ninas föräldrar är så härliga! :) Kände mig tyvärr både trött och lite fattig så jag föjde inte med Nina & co ut på lorden.  Får ta det nån annan helg... Ska ju vara hemma ett tag till... :)

Var riktigt trevligt hos Evelina i tisdags. Kul att få träffas utan att behöva plugga. Fick även det glada beskedet att uppsatsen numera blivit godkänd. Woohoo! :)

Började jobba i onsdags. Trodde att jag skulle vara på Provskickningen (som förra året), men hjälpa till lite med vaktmästeriet. Men tydligen är det mer tvärtom. Jag ska vara i Vaktmästeriet å ev hjälpa till i provskickningen. De som känner mig vet att jag inte är så mycket för det där med träning... så jag har ju inte dirkekt några muskler att prata om..  Mitt jobb kommer i huvudsak vara att fixa, lämna och hämta saker. Å när det gäller saker å att jag jobba på en oljefabrik så handlar det till stor del om olika typer av fetter och oljor. Detta innebär att hämta dunkar, hinkar och kartonger som väger mellan 5-25 kg. Om inte annat så kommer jag väl att ha lite muskler innan sommaren är över. Har lite träningsvärk och känningar i ryggen (mest skuldrorna å ryggslutet) och i underarmarna. Men eftersom jag jobbar i samma byggnad som förra året, jobbar jag ju med ung samma personer, vilket är roligt. Tror det kommer bli en bra sommar även om det kanske kommer att bli lite jobbigare än vad jag tänkt mig. =)

Nej, nu ska jag äta lite och göra mig iordning. Ikväll ska jag följa med Tina å Anders på Joe Labero. De är så söta som bjöd med mig, ska bli riktigt skoj! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0