Tänk vad lite god mat och trevligt sällskap kan göra...

Trots att hjärnan går på högvarv och att jag inte kan släppa tankarna på uppsatsen har det varit en riktigt bra vecka. Vi blev klara med ett slutgiltigt utkast igår, så det ska läsas av lite familj och vänner i helgen så vi kan få lite respons på det. Är ju så lätt att man blir hemmablind... Satt hur länge som helst igår och förskte få till så att det blev rätt sidnummer. Var nära att datorn åkte ut, fönstervägen. Har så dåligt tålamod när det gäller sånt... Men kära bror räddade mig och fixade det. :)

I torsdags var jag hemma hos Tina å Anders. Blev bjuden på god mat, Tortillini gratäng, drack ett glas vin och såg en film, Neverwas. En väldigt annorlunda film måste jag säga.... Men det var härligt att få göra ngt annat än att sitta vid datorn och skriva, läsa, ändra, bläddra i böcker, skriva.. . Få umgås lite med mina goa vänner och bara ha det bra. =)

Igår skrev Simon en tenta som gick bra, och jag å Eve blev som sagt "klara" med uppsatsen. Kändes riktigt bra, så jag och Simon bestämde oss för att fira lite. GIck ut och åt middag på Gastons. Har aldrig varit där så det var skoj att testa något nytt. Hade fått för mig att det var jättedyrt, vilket den vanliga maten iof är, men de har även en "Bistro-meny" med helt överkomliga priser. Åt en varsin hamburgare med klyftpotatis och chiliaioli med en kall Staropramen till och det var sååå gott!
Nej, nu är det nog dags för lite frukost. Var härligt med sovmorgon idag. Behövde ladda batterierna lite.

Kommentarer
Postat av: Hannes ponken



Det var ett tag sedan. Känner igen känslan med uppsatsen. Vet om att du fortfarande har lite böcker som jag lånade ut. Hoppas de har kommit till andvändning. Ha inte kunnat vara så social av olika anledningar. Finns gärna som hjälp, ha skrivit en hel del i mina dagar när det gäller texter inom socialt arbete. Så du få gärna mejla, ha nog tid imorgon. Sedan blir det jobb igen på måndag. Juste hittade din blogg av en slump, helgon.net. Ska komma upp på facebook lite mer nu, när jag äntligen ha tillgång till nätet igen. Såg att du hade skrivit till mig där, men känner att jag inte velat gå in där just idag. Nåväl mejla gärna så granska jag. Hoppas allt är väl annars och lycka till. Hörs nog. /Johannes

2009-05-24 @ 00:45:44

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0