1:a Advent

Blir ett väldigt kort inlägg för jag är helt slut! Ska försöka komplettera inlägget imorgon med lite bilder. =)

Har varit i Ullared med Tina idag. Var ganska jobbigt. Tycker inte riktigt om att trängas bland folk. Vi tyckte vi var smarta och tänkte att folk vill säkert inte gå på Gekås när det är skyltsöndag och första advent. Det lät smart, bara det att det inte riktigt funkade i praktiken. Tydligen finns det massor med människor som inte bryr sig om sånna saker utan mycket hellre åker till Ullared... Inte så att det var några köer. Men det var folk ÖVERALLT. Människor, kundvagnar, barnvagnar och skrikande/gråtande barn. Lugnade iaf ner sig när det närmade sig stängning å den sista timmen var det lagom med folk där inne. Vi åker ju alltid så vi är där de sista timmarna de har öppet istället för de första. Tror det är ett bra sätt att inte behöva trängas allt för mycket. Hittade inte riktigt så mycket som jag hade förväntat mig. Men några fynd gjorde jag allt och de första julklapparna är nu inhandlade. =) Köpte även blockljus å lite fix till en "levande" adventljusstake. Blev jättenöjd med resultatet. Bara njöt när jag tände det första ljuset, innan jag och Simon skulle äta middag. *myser*

Har även gjort en raid nere i mitt källarförråd. Såg ut som f-n där nere. Så nu när jag skulle hämta upp den elektriska adventsljusstaken passade jag på att städa, rensa och organisera. Slängde en del strunt, samlade mina julsaker i en låda (mina adventsbarn, 2 ljuslycktor och 2 tomtar, snacka om mängder), hittade mina vinterskor och en höstjacka (som jag nästan hade glömt bort hur den såg ut). En timme tog det å jag var helt svettig när jag var klar. Men bra blev det allt.  Och u är allting på plats iaf. Putsade mina fönster förra helgen, men de har redan börjat blir smutsiga igen. Dessa jäkla brödbilar... *grrr*

Förra helgen händer det väl inte supermycket. Det som är värt att nämna är väl att jag var och tittade på Tinas Vollybollmatch som de (Hylte-Halmstad) tyvärr förlorade samt att vi firade Anders födelsedag. Skoj! Helst att få komma ut på Mårtenssons och dansa loss lite. :)

Helgen i Jönköping var superbra. Så roligt att få träffa Anna igen!!!  Hade en ganska lugn helg där vi bara umgicks, åt gott och pratade en massa. Å så hade vi värsta paketutdelningen. Har ju missat endel födelsedagar nu under hösten. Både jag, Anna och Linda har ju fyllt år. Fick en så fin present av Anna. En Miu-Miu Coffer bag. Har tittat på den huuur länge som helst och har haft den som en av mina favoriter. Den är svart och jättefin!!! I LOVE it!!!

Nej, nu är jag helt galet trött. Tina kommer hit klockan 8 imorgon bitti. Ska äta frukost ihop, sen ska vi plugga. Ska bjuda henne på mitt hembakade bröd som jag bakade igår. *stolt* Kände mig så huslig så. Men det är så gott med hembakat bröd. Det måste jag allt fortsätta med. Kanske ska försöka mig på att baka mammas thekakor någon gång. De är så rysligt goda! Men ska jag vara något klar i huvuvdet imorgon så måste jag sova nu. Ska försöka vara duktig å lägga in bilderna imorgon...God natt!

Kommentarer
Postat av: tina

hej gumman! jag måste bara påminna dig om att det faktiskt är fjärde advent. Se till att blogga snart igen! puss & Kram Tina

2009-12-22 @ 11:14:04
URL: http://www.seasonsports.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0