Första introduktionsveckan klar...

Jaha så var det söndag igen då... Har jobbat min första vecka på det nya jobbet och jag tror det kommer att bli hur bra som helst. Alla är snälla, trevliga och välkomnande och jobbet verkar intressant. Men det är väldigt mycket nytt. Nya saker att lära sig och nya intryck. Har varit såå trött varje dag/kväll. Somnat tidigt och varit ett jättetråkigt kvällssällskap, eller, jag har nog helt enkelt inte varit något vidare sällskap alls. =)
Har en veckas introduktion till, sen är det meningen att jag ska stå på egna ben. Fast det klart. Har en mentor som tar hand om mig och jag tror jag skulle kunna fråga ve, som helst av mina kollegor om jag stöter på några problem. Ser fram emot vecka två, men jag hoppas att jag inte kommer vara lika trött...

Var härligt med helg. Helst en helg som denna som har varit solig, vårig och fin. Har inte uträttat så mycket, men det är rätt gött det med. Fått äta frukost med Simon, spela lite och umgås lite. Har även hunnit gå en liten runda på stan och spanat lite på saker som ska inhandlas när lönen kommer. =)

Lovade ju bilder på det berömda kattträdet. Är glad över att presenten uppskattades. Nu har hon både ett ställe att ligga och spana på och ett litet gömställe där hon kan leka. Kommer kanske inte som en överraskning. Men katten kommer att bli sjukt bortskämd. Min lilla sotnos.

Hittade ju fina matskålar på EKO i jönköping. Svarta med krona står vid hennes matplats. En för maten och en för vattnet. Sen har jag fått lära mig att katter gillar att dricka vatten på andra platser än de äter. Har för mig att det berodde på att det är tryggare att inte gå till samma plats hela tiden. Oavsett, så har jag gjort lite plats till Smilla i fönstret så hon kan sitta där och titta ut och så satte jag dit en extra vattenskål. Tror det var uppskattat. =)


Shoppade ju faktiskt lite till mig själv med när jag var hos syrran. Ett par vanliga (men lite ovanligt ovala) ringar och ett par jättesöta bollar med mönster -båda från Pilgrim. Och ett grönt hjärt-halsband från en liten mysig inredningsbutik som en jobbarkompis till Anna ägde.


Nej. Nu börjar det bli lite sent. Är nog bäst att krypa till kojs så att jag är pigg och utvilad imorgon.  Ha en bra vecka allihopa.

Kommentarer
Postat av: Anna - Anna's Australia

Vattenskål i fönstret....du tar ju priset :P



Kram

2010-04-26 @ 08:26:51
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anna - Anna's Australia

Här händer det inte mycket :P

2010-06-04 @ 19:17:47
URL: http://tokfias.blogg.se/oz

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0