Torsdagstankar....

Det är helt jämngrått ute idag. Vad  hände med det fina vädret? Hoppas det blir bättre resten av helgen.

Har knappt sovit någonting inatt. Var så varmt igår så jag kunde inte somna. Hjälpte inte att jag fastnade framför datorn. Förr skrev jag alltid på Lunarstorm. Startade den 2000 någon gång. Nu ska LS stänga och jag har kommit på att det är så mycket roligt som står i de dagboksinlägg jag skrev där. Så jag har ju varit tvungen att kopiera över alla inlägg i ett dokument så att jag kan spara det. Stöläste lite medan jag sparade. Hur kul som helst. :)

På tal om att bli lite nostalgisk. I tisdags när jag kom hem och tog hand om posten låg det ett avlångt silvrigt brev bland reklamen. Inbjudan till fest stod det med rosa-lila tryckta bokstäver. Min första tanke var att även det här var någon form av reklam, kanske från något uteställe i staden... Men inte då.
Det var en inbjudan till Klassfest. Tydligen är det i år 10 år sedan jag gick ut 9an. Redan? Stenbacka skolan...
Så då är ju den stora frågan om jag är så sugen på att gå...? Får fundera lite på den.

Vad jag är splittrad i mina tankekedjor känner jag. Det jag hade tänkt berätta var att jag blev väckt strax efter 5 i morse av ett jättekras. Smilla hade hoppat upp på bokhyllan och lyckades riva ner min fina höga kruka i svart glas.
Låg glassplitter i halva lägenheten. Så det var inte mycket att be för. Bara att stiga upp, låsa in katten på toa och börja plocka glas och städa upp efter skrället. Hoppas bara inte jag missat nån flisa så hon får in det i trampdynan... Försökte somna om sen, men det gick inte helt bra...
Undrar om det var Smillas försök att hjälpa mig rensa? Råkade ju vara så att jag inhandlade 4 nya krukor igår. Utförsäljning i en blomsteraffär i stan, så det var halva priset på massa saker. Så det blev 4 krukor från Cult Design och en vas. Tänkte att när det blir en större lägenhet kommer jag ju få fler fönster, och då måste jag ju ha fina krukor. De hade ganska roligt åt mig på jobbet när jag förklarade hur jag tänkte. Tog foto igår, men jag orkar inte ladda upp dem nu, så det får vara till nån annan dag. :)
Jag hade ju velat ha kvar mina glaskrukor me! Men nu har jag bara en kvar tack vare katten. *grrr*
Fyndade faktiskt mer i butiken tidigare i veckan. Köpte ett jättefint ställ till mina diskborstar och grejer samt ett fat. också Cult design. Fick en fin diskmedelspump av Sara i examenspresent, så det blev en liten komplettering till den. Blev huuur fint som helst. Foto finns och kommer. Men det är finare i verkligheten. :)

Idag är min sista jobbedag den här veckan. Har tagit semester imorgon. Min allra första riktiga betalda semesterdag. Känns lyxigt. Ska åka till K-hamn ikväll. Dels är det födelsedagsfirande som gäller i helgen, men så är det ju Östersjöfestivalen. Ska bli skoj å få komma hem lite. Min allra käraste syster är redan hemma hos mamma, å det är ju alltid roligt att få träffa henne me.

Oj. Nu regnar det ute. Får mig att fundera på vad sjutton jag ska packa med mig för kläder till helgen. Jobbigt när man måste vara föreberedd för alla typer av väder. Packa... det får bli ett efter jobbet projekt.

Fikade med Hanna å Tina i tisdags. Alltid lika trevligt. Drack en riktigt god is Frappe. Mumma.
Och så blev det en öl på Bulls på kvällen med Tina, Anders å en av A´s jobbarkompisar. Det är så underbart med de fina varma kvällarna. :)

Har varit liiiite lugnare på jobbet den här veckan iaf. Fortfarande massor med jobb, men inte så oroligt och stökigt runt omkring. Skönt det. Fast det klart. Ska inte säga för mycket. Farbror Blå fick ju komma och eskortera en klient ut igår, så vi får väl se vad dagen har att bjuda på. Man ska väl inte ropa hej...

Smilla slipper resa den här helgen. Tror det kan vara lite skönt för henne å få lite lugn å ro. Gulliga Tina å Anders har lovat å se till henne å hålla henne på glatt humör.

Oj vad tiden går. Klockan har redan hunnit bli 7.40. Ska nog göra mig iordning å gå till jobbet. Jag har ju faktiskt inte tid att jobba över i eftermiddag. Ha det så bra i helgen gott folk!

Kommentarer
Postat av: Anna - Swaussie

Ojoj, nu rasar ju inläggen in. Hoppas du får det lite lugnare på jobbet snart så du orkar blogga. Saknar vitsiga roliga jiddret från Emmisen :)

Kram

2010-07-28 @ 13:33:45
URL: http://swaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0