snabb uppdatering å en massa gamla nyheter...

Ja jag vet. Det är mycket snack å lite verkstad....
Det är inte det att det inte händer grejer i mitt liv just nu. Det är bara det att jag inte har orkat. Kanske kan det vara så att det händer lite mycket.

Har ju varit en hel del födelsedagar, fester och kalas.  Mormor fyllde ju 90, syrran hade sin 30 års fest å så har det varit Kräftskiva och andra festligheter. Var ju hemma i Khamn en hel vecka, sommarens enda semestervecka. Min första semester någonsin. Var härligt att vara hemma lite, men som vanligt räcker tiden aldrig till.  Sen fyllde ju Sajmon år så det firades i Gbg med syskonen. :)

Sen var det ju en av de där stora ändringarna i livet. Hade ju vikariat från april- sista september här i Halmstad. Var på intervju för liknande jobb i Falkenberg. Trodde faktiskt inte att jag skulle få jobbet, helst inte när jag fick veta att det stod mellan mig å en kvinna som var i 40 års åldern med erfarenhet av arbetet. Men nått vis blev det endå så att jag fick jobbet. Så igår var min sista dag på jobbet i Halmstad. Kommer att sakna mina kollegor riktigt mycket. Tror inte jag kan säga det nog, men jag har trivts så himla bra. Det jobb som jag har, kan delvis vara tungt och då är det guld värt att jobba med folk som får en att skratta, som stöttar, som är hjälpsamma och helt enkelt bara underbara fina människor. Fick ett fint grått stenfat med tre röd ljus och lite höstig dekoration. Riktigt fint och perfekt nu till höst. Den kommer passa så fint i min nya lägenhet..  Och alla sa så gulliga saker så jag blev riktigt glad och helt rörd.

Hade första dagen på nya jobbet idag. Lite rörigt, men det blir nog bra tillslut. Rätt skönt att börja på en fredag, för då har man hela helgen på sig att bearbeta intryck som man har fått. Sen hade jag kanske inte tagit skada av att få en eller ett par dagars ledigt mellan jobben. Men men. Man kan ju inte få allt... :)

Men vänta lite här tänker kanske ni. Sluta prata om Falkenberg. Ny lägenhet? Vad är det nu hon inte har berättat? Men lugn i stormen. Än så länge bor vi kvar i det lilla skyffet, det gråa lilla monstret och jag.  Men nu är lägenhetsletande verkligen igång på RIKTIGT. Tittar efter både bostadsrätter och hyresrätter. Har varit på endel lägenhetsvisningar i veckan och det är en och annan som har lite potential. Vi får väl se vad som händer.
En sak är säker. Även om jag har varit trött på att bo så här trångt, så är det INGENTING mot vad jag är nu. Det räcker med Tetris hem och att leva i en skokartong. Jag vill kunna baka, bjuda hem folk. Sitta på balkongen. Ha en riktig soffa som rymmer lite folk som man kan sitta i och bara umgås.  Jag vill ha ett hem som går att möblera och inreda. Ett hem som man kan piffa med fina mattor, kuddar, gardiner och krukor. Ett hem som inte har massa studenter som grannar, studenter som festar fram till 4 på natten en onsdag. Som ställer sopor i korridorerna och finner nöje i att trycka in tomma glasflaskor i folks brevinkast. Ja, min lägenhet har varit toppen. Men nu räcker det. Jag vill ha ett vuxet hem!!!! Folk som har tandläkarkonton borde inte bo på 26 kvadrat. ;)

Det här är visserligen bara en liiiiten del av allt som har hänt de senaste veckorna. Men det har varit en stressig vecka. Tänkt på allt som ska avslutas och fixas på jobbet, tankar om nya jobbet, på lägenheter, funderat på framtiden och allt vad det innebär. Ja ni förstår. Bloggen har inte riktigt varit prio ett...

Nej nu är jag helt galet trött. Det blev inte många timmars sömn inatt. Somnade under röstningen av idol. Missade helt vilka det var som kom med eller inte. Men jag antar att det inte är helt svårt att kolla upp det.....
Men det får bli imorgon det, för nu har jag en dejt med John Blund. ;)

Kommentarer
Postat av: kotte

var ju på tiden att du skrev lite =)och dit liv kommer att gå framåt och du kommer njuta av det =)

2010-10-02 @ 02:02:30

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0